Félhivatalosan bejelentette a JR EAST, hogy még idén, december 5-én adja át a forgalomnak a Tohoku Shinkansen új szakaszát, Hachinohe-Aomori között. És az építkezés nem áll le, folytatják a vonalat Hokkaidó szigete felé.
Bár eredetileg jövő tavaszra tervezték, már idén decemberben megnyitják az új vonalat, mely révén 8 év elteltével újabb szakasszal bővül a shinkansen hálózat.
A cél az, hogy a karácsonyi-évvégi, illetve újévi hazautazási csúcsforgalomban már használható legyen az új vonal.
A próbafutások már zajlanak, sőt, most először a nagy-közönséget is beengedték az elkészült, de még nem üzemelő új végállomásra, hogy lássák, ahogy befut az első vonat, ami egyébként egy felépítmény-mérőkocsi. Citizens celebrate, ahogy a tycoon mondja. (Foto: mainichi.jp)
Aztán pár nap múlva, bár nem tervezték, megjelent a vonalon egy E2-es is, ugyanis az East-i mérővonattal valami gond volt, és őt kitolni ugrott be az E2-es. Erről készült az alábbi kép, mely épp egy látványos szakaszt is ábrázol az új vonalról. (Fotó: railf.jp)
Az új szakaszt 10 éven át építették, és valahogy így álltak neki annakidején Hachinohe-nél (vonatablakból készült fotó):
Hachinohe állomás Tokió felőli vége pedig jelenleg így néz ki, éppen egy Tokió felé kiinduló E2-essel a háttérben:
Aomori évtizedekig profitált abból, hogy itt kellett átszállni a Hokkaidó felé induló kompokra. A városban sok szálloda élt ebből valaha, még mielőtt a vasúti alagút megépült a tenger alatt. Amióta a megvan, az utasok java csak átutazik Aomorin, mert Tokió felől Hachinohéig eljön shinkansennel, onnan meg hagyományos gyorsvonattal megy tovább Hokkaidóra. Most újra örülnek, hogy shinkansen végállomás lesznek, mert az átszállópont Hachinohe-ből ide kerül.
De nem sokáig örülhetnek, mert rögvest építik is tovább a shinkansent Hokkaidó felé. Bár Aomoritól Hakodatéig, a tervezett következő ideiglenes shinkansen végállomásig nagyjából ugyanannyi a távolság, mint a hamarosan átadásra kerülő Hachinohe-Aomori szakaszon, a további hosszabbítás már 5 év alatt el fog készülni, ugyanis a tenger alatti 50 kilométeres Seikan alagutat már 30 évvel ezelőtt úgy építették meg, hogy alkalmas legyen a shinkansen közlekedésre, csupán a jelenlegi keskeny nyomtávú sinek mellé ki kell építeni egy harmadik sínszálat, amin a shinkansenek egyik oldali kerekei futnak majd.