Japánvasút - Utolsó kommentek
blfr2@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://japanvasut.blog.hu/2017/01/27/latvanyos_kisvasut_az_oriasi_viztarozohoz/full_commentlist/1#c33066145
Válasz erre: Látványos kisvasút az óriási víztározóhoz
2017-05-17T13:43:07+02:00
2017-05-17T13:43:07+02:00
Mad Mind
http://blog.hu/user/70436
Szép. <br />
Nem ide tartozik, de a JRE vonatmúzeuma, egyre jobb lesz. Nem tudom voltál-e ott, de érdemes elmenni.
https://japanvasut.blog.hu/2016/03/26/megnyilt_a_hokkaido_shinkansen/full_commentlist/1#c29885780
Válasz erre: Megnyílt a Hokkaido Shinkansen
2016-03-29T21:30:10+02:00
2016-03-29T21:30:10+02:00
IST
http://blog.hu/user/108309
Ha valakit érdekel akkor egy webkamerán nyomon követheti az állomás életét. Nem túl mozgalmas mondjuk:<br /><a rel="nofollow" href="https://www.youtube.com/watch?v=pr_zJ5K1AvE">www.youtube.com/watch?v=pr_zJ5K1AvE</a>
https://japanvasut.blog.hu/2016/03/26/megnyilt_a_hokkaido_shinkansen/full_commentlist/1#c29874856
Válasz erre: Megnyílt a Hokkaido Shinkansen
2016-03-28T17:44:58+02:00
2016-03-28T17:44:58+02:00
elemes
http://blog.hu/user/4067
<a href="http://japanvasut.blog.hu/2016/03/26/megnyilt_a_hokkaido_shinkansen?full_commentlist=1#c29874438" class="reply_nick_171095" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 29874438 );">@Dr_utcai_arcos</a>: <br /><br />
off<br /><br />
Meglehet, hogy most nem fog, nagyon okosak ezek a kutatók. De néhány tucatszor már leállt, és akkor Európa átlaghőmérséklete pár év alatt esett vagy nyolc fokot, aztán száz vagy ötszáz év múlva, amikor a Golf keleti ága elindult, Európa visszamelegedett (Nature, 1993, Dansgaard et al).<br /><br />
on<br /><br />
A japán életfilozófiának nagy csodálója vagyok, a Shinkanzen is ennek a filozófiának egy "tünete"
https://japanvasut.blog.hu/2016/03/26/megnyilt_a_hokkaido_shinkansen/full_commentlist/1#c29874642
Válasz erre: Megnyílt a Hokkaido Shinkansen
2016-03-28T17:20:14+02:00
2016-03-28T17:20:14+02:00
Mr. Waszabi
http://blog.hu/user/487954
<a href="http://japanvasut.blog.hu/2016/03/26/megnyilt_a_hokkaido_shinkansen?full_commentlist=1#c29874066" class="reply_nick_827136" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 29874066 );">@nemszólokmégegyszer</a>: kezdem érteni a matekot :) A lemaradás éveivel arányosan alacsonyabb a nálunk elérhető sebesség - és szolgáltatási minőség. Közben az jutott eszembe, hogy kisgyerekkoromban, a 70-es években még utaztam gőzmozdonyos vonattal. Nem, nem nosztalgia járattal, hanem menetrendszerűvel, pl. Békéscsabára :) Akkor még a Shinkansenről nem is hallottunk itt.
https://japanvasut.blog.hu/2016/03/26/megnyilt_a_hokkaido_shinkansen/full_commentlist/1#c29874438
Válasz erre: Megnyílt a Hokkaido Shinkansen
2016-03-28T16:44:49+02:00
2016-03-28T16:44:49+02:00
Dr_utcai_arcos
http://blog.hu/user/171095
<a href="http://japanvasut.blog.hu/2016/03/26/megnyilt_a_hokkaido_shinkansen?full_commentlist=1#c29874178" class="reply_nick_4067" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 29874178 );">@elemes</a>: Ezt pár hete/hónapja elemezték éppen, hogy kb semmi nem fog történni ha egyszer leáll.
https://japanvasut.blog.hu/2016/03/26/megnyilt_a_hokkaido_shinkansen/full_commentlist/1#c29874178
Válasz erre: Megnyílt a Hokkaido Shinkansen
2016-03-28T16:02:28+02:00
2016-03-28T16:02:28+02:00
elemes
http://blog.hu/user/4067
<a href="http://japanvasut.blog.hu/2016/03/26/megnyilt_a_hokkaido_shinkansen?full_commentlist=1#c29873786" class="reply_nick_326153" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 29873786 );">@makru</a>: <br /><br />
Európát meg fűti a Golf-áramlat keleti ága.<br />
Jaj nekünk, ha egyszercsak megáll pihenni.
https://japanvasut.blog.hu/2016/03/26/megnyilt_a_hokkaido_shinkansen/full_commentlist/1#c29874066
Válasz erre: Megnyílt a Hokkaido Shinkansen
2016-03-28T15:36:14+02:00
2016-03-28T15:36:14+02:00
nemszólokmégegyszer
http://blog.hu/user/827136
<a href="http://japanvasut.blog.hu/2016/03/26/megnyilt_a_hokkaido_shinkansen?full_commentlist=1#c29873988" class="reply_nick_487954" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 29873988 );">@Mr. Waszabi</a>: amíg a vasüt szovjet máv gyártmány, amíg szergejek vontatnak, amíg ilyen a közszolgáltatás színvonala kb. ötven éven ne számíts arra, hogy az IC-k 120 km/h felett, a nem IC-k meg 30-70 km/h felett száguldanak majd.
https://japanvasut.blog.hu/2016/03/26/megnyilt_a_hokkaido_shinkansen/full_commentlist/1#c29874026
Válasz erre: Megnyílt a Hokkaido Shinkansen
2016-03-28T15:28:51+02:00
2016-03-28T15:28:51+02:00
nemszólokmégegyszer
http://blog.hu/user/827136
Oszt még tengerük is van, ami nem okoz gondot. Ha nekünk lenne, itt tartanánk?
https://japanvasut.blog.hu/2016/03/26/megnyilt_a_hokkaido_shinkansen/full_commentlist/1#c29873988
Válasz erre: Megnyílt a Hokkaido Shinkansen
2016-03-28T15:20:29+02:00
2016-03-28T15:20:29+02:00
Mr. Waszabi
http://blog.hu/user/487954
Nekem is az 1964-es dátum ütötte meg a szemem. Nálunk még 150-nel se mehetnek a vonatok, mert vagy a kocsik, vagy amozdony, vagy a sín nem bírja.
https://japanvasut.blog.hu/2016/03/26/megnyilt_a_hokkaido_shinkansen/full_commentlist/1#c29873786
Válasz erre: Megnyílt a Hokkaido Shinkansen
2016-03-28T14:36:31+02:00
2016-03-28T14:36:31+02:00
makru
http://blog.hu/user/326153
<a href="http://japanvasut.blog.hu/2016/03/26/megnyilt_a_hokkaido_shinkansen?full_commentlist=1#c29873590" class="reply_nick_4067" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 29873590 );">@elemes</a>: A szélességi kör egy dolog, de Kamcsatka felől hideg tengeráramlás érkezik a térségbe. A hegyvidékeken számunkra elképesztő, 11m-nyi hó hullik évente.
https://japanvasut.blog.hu/2016/03/26/megnyilt_a_hokkaido_shinkansen/full_commentlist/1#c29873590
Válasz erre: Megnyílt a Hokkaido Shinkansen
2016-03-28T14:02:42+02:00
2016-03-28T14:02:42+02:00
elemes
http://blog.hu/user/4067
Nem tartozik szorosan a vasúthoz, csak érdekesség: Hokkaido északi része, ahol a téli olimpiát is rendezték, ahol "nagyon hidegek a telek, viszont kellemes a nyár" -- kb a francia Rivéra, az olasz Firenze, a horvát Split magasságában fekszik.
https://japanvasut.blog.hu/2016/03/26/megnyilt_a_hokkaido_shinkansen/full_commentlist/1#c29873002
Válasz erre: Megnyílt a Hokkaido Shinkansen
2016-03-28T12:33:07+02:00
2016-03-28T12:33:07+02:00
Kerek négyszög
http://blog.hu/user/134498
MÁV
https://japanvasut.blog.hu/2016/03/26/megnyilt_a_hokkaido_shinkansen/full_commentlist/1#c29872290
Válasz erre: Megnyílt a Hokkaido Shinkansen
2016-03-28T10:23:00+02:00
2016-03-28T10:23:00+02:00
sebi77
http://blog.hu/user/163324
Elképesztő, hogy 19 évvel a 2.VH után már Shinkansent csináltak. Ahhoz képest most nagyon nyögvenyelősen megy, még plusz 14 év hogy eljussanak Sapporoig.
https://japanvasut.blog.hu/2010/01/21/a_macska_megmentette_a_vasutat/full_commentlist/1#c27444370
Válasz erre: A macska megmentette a vasutat
2015-06-30T00:23:49+02:00
2015-06-30T00:23:49+02:00
Carpy
http://blog.hu/user/359128
Az állomásfőnök-cica sajnos jobblétre szenderült, de megvan az utódja:<br /><a rel="nofollow" href="http://velvet.hu/gumicukor/2015/06/28/ezrek_gyaszoltak_japanban_tamat_az_allomasfonok-macskat/">velvet.hu/gumicukor/2015/06/28/ezrek_gyaszoltak_japanban_tamat_az_allomasfonok-macskat/</a>
https://japanvasut.blog.hu/2012/09/25/vonatnemek_es_vonatnevek/full_commentlist/1#c26699998
Válasz erre: Shinkansen vonatnemek és vonatnevek
2015-04-08T22:12:19+02:00
2015-04-08T22:12:19+02:00
Carpy
http://blog.hu/user/359128
Fecskésítés megtörtént, köszönöm! Ez a sok madár-vonatnév... <br />
Úgy emlékszem, hogy Tsubame szerelvények is végezték a hagyományos Hakata-Kokura "ingákat", de ez lehet, hogy még a Kyushu Shinkansen előtti időkből rémlik, a hagyományos vonalon.<br />
Nozomiról nem azt írom, hogy járt a Kyushu Shinkansenen, csak azt, hogy a Mizuho jár a Sanyo Shinkansenen Nozomi megállási renddel.<br />
A Havate-ra jövő tavasszal, amikor megnyílik a Hokkaido Shinkansen, visszatérünk :)<br />
Köszönöm a pontosításokat!
https://japanvasut.blog.hu/2011/12/31/japan_luxusvagonok_malajziaba/full_commentlist/1#c26699684
Válasz erre: Japán luxusvagonok Malájziába'
2015-04-08T21:56:34+02:00
2015-04-08T21:56:34+02:00
Carpy
http://blog.hu/user/359128
<a href="http://japanvasut.blog.hu/2011/12/31/japan_luxusvagonok_malajziaba?full_commentlist=1#c26674568" class="reply_nick_766770" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 26674568 );">@gereblyepörkölt</a>: Köszönöm az észrevételt, javítottam a képaláírást. Sajnos a vonat azóta már teljesen megszűnt.
https://japanvasut.blog.hu/2014/01/19/ujabb_vasuti_vezeto_lett_ongyilkos/full_commentlist/1#c26699466
Válasz erre: Újabb vasúti vezető lett öngyilkos
2015-04-08T21:43:27+02:00
2015-04-08T21:43:27+02:00
Carpy
http://blog.hu/user/359128
Nemuro felé állt a mozdony, de a vonat valóban nem oda ment, hanem természetesen Shibecha-ba. Öné a hangszóró :)
https://japanvasut.blog.hu/2012/09/25/vonatnemek_es_vonatnevek/full_commentlist/1#c26674028
Válasz erre: Shinkansen vonatnemek és vonatnevek
2015-04-05T20:12:31+02:00
2015-04-05T20:12:31+02:00
- Nozomi-k sosem jártak a Kyushu shinkansen-en.<br /><br />
- A Tsubame végállomása minden esetben Hakata, mivel a Hakata - Kokura szakasz már JR West "fennhatóság", a járatok többségét kiszolgáló 800-as sorozatnak pedig itt már nincs futási engedélye.<br /><br />
- A Hayate úgy tűnik mégsem fog eltűnni, hiszen a Hokkaido shinkansen Morioka/Sendai - Hakodate járatai is ugyanezzel a névvel fognak közlekedni.<br /><a rel="nofollow" href="http://www.nikkei.com/article/DGXLASDG20H3G_Q4A121C1CR0000/">www.nikkei.com/article/DGXLASDG20H3G_Q4A121C1CR0000/</a><br /><br />
Ui.: A "tsubame" inkább fecskét jelent, a hattyú az "hakucho".
https://japanvasut.blog.hu/2015/03/13/megnyilt_a_hokuriku_sinkanszen/full_commentlist/1#c26586896
Válasz erre: Megnyílt a Hokuriku Sinkanszen
2015-03-27T09:06:10+01:00
2015-03-27T09:06:10+01:00
Mad Mind
http://blog.hu/user/70436
Szuper, ha minden jól megy jövőre ki is próbálom. :)<br />
Az első meg az utolsó vonatokra lehetetlen jegyet szerezni, a sok otaku miatt.
https://japanvasut.blog.hu/2014/12/23/100_eves_a_tokioi_fopalyaudvar/full_commentlist/1#c25513113
Válasz erre: 100 éves a tokiói főpályaudvar
2014-12-26T00:45:28+01:00
2014-12-26T00:45:28+01:00
Carpy
http://blog.hu/user/359128
További részletek derültek ki a helyszínen várakozók internetes bejegyzéseiből:<br />
Bár a JR EAST kérte előre, hogy senki se várakozza át az éjszakát az állomáson azért, hogy elsőként és biztosan hozzájusson a kártyához, mintegy ezren már este megjelentek a helyszínen. Az állomást éjjel 1 óra körül elvileg bezárják, de őket valahogy mégis beengedték, sőt, reggel ők állhattak be elsőként a sorba. <br />
Már 7:14-kor elkezdték az árusítást, de a tömeg csak nőtt, és a munkába járókat akadályozta az állomás elhagyásában. <br /><br />
A sor így nézett ki:<br /><a rel="nofollow" href="https://twitter.com/s_sugai/status/546093534051188737">twitter.com/s_sugai/status/546093534051188737</a><br /><br />
Miután már 8 ezer kártyát eladtak (a 15 ezerből), 9:40-kor felfüggesztették az értékesítést, de ennek híre csak negyed 11 körül jutott el a sor végére. Itt sokaknál elszakadt a cérna - pedig ez nem jellemző Japánban. Kiabálás kezdődött, és az alkalmazottakat inzultálták. Az állomáson van egy papírmakett kiállítva a vöröstéglás épületről, ezt valakik dühükben meg is rongálták.<br />
Közben egyes internetes aukciós oldalakon 14 ezer jenért megjelentek a kártyák.<br />
A JR EAST bejelentette, hogy további kártyákat fog készíteni, így mindenki hozzájuthat, aki csak szeretne. <br />
Egyúttal elnézést kért a kellemtelenségekért.
https://japanvasut.blog.hu/2014/12/23/100_eves_a_tokioi_fopalyaudvar/full_commentlist/1#c25502089
Válasz erre: 100 éves a tokiói főpályaudvar
2014-12-24T00:23:17+01:00
2014-12-24T00:23:17+01:00
Carpy
http://blog.hu/user/359128
Úgy látom nem volt rajta semmi különös, csak a dizájn volt speciális. 2000 jenbe került.
https://japanvasut.blog.hu/2014/12/23/100_eves_a_tokioi_fopalyaudvar/full_commentlist/1#c25501875
Válasz erre: 100 éves a tokiói főpályaudvar
2014-12-23T23:52:26+01:00
2014-12-23T23:52:26+01:00
redsea
http://blog.hu/user/621135
...miatt volt...
https://japanvasut.blog.hu/2014/12/23/100_eves_a_tokioi_fopalyaudvar/full_commentlist/1#c25501839
Válasz erre: 100 éves a tokiói főpályaudvar
2014-12-23T23:49:01+01:00
2014-12-23T23:49:01+01:00
redsea
http://blog.hu/user/621135
csak az emlék jellege volt miatt különleges az a Suica, amiért tömegek álltak sorba?
https://japanvasut.blog.hu/2014/10/01/utazas_a_sinkanszennel_tokiobol_oszakaba/full_commentlist/1#c24696283
Válasz erre: Utazás a sinkanszennel Tokióból Oszakába
2014-10-10T10:13:34+02:00
2014-10-10T10:13:34+02:00
Carpy
http://blog.hu/user/359128
2008-as kép. Már megismételhetetlen :)
https://japanvasut.blog.hu/2014/10/01/utazas_a_sinkanszennel_tokiobol_oszakaba/full_commentlist/1#c24692803
Válasz erre: Utazás a sinkanszennel Tokióból Oszakába
2014-10-09T21:16:46+02:00
2014-10-09T21:16:46+02:00
Szia!<br /><br />
Az a kép, amin a két 300-as van, mikor készült? :)
https://japanvasut.blog.hu/2014/02/23/hamis_mellekvonali_sinkanszen/full_commentlist/1#c22025888
Válasz erre: Hamis mellékvonali sinkanszen
2014-04-03T10:42:56+02:00
2014-04-03T10:42:56+02:00
peetmaster
http://blog.hu/user/34554
ez jópofa, hajrá vidéki vasút :)
https://japanvasut.blog.hu/2013/03/15/ujabb_metro-_es_a_hev-vonalat_kotnek_ossze/full_commentlist/1#c21909211
Válasz erre: Újabb metró- és a HÉV-vonalat kötnek össze
2014-03-15T22:45:56+01:00
2014-03-15T22:45:56+01:00
Carpy
http://blog.hu/user/359128
Egy éve adták át a HÉV-metró összekötést, ma megjelentek az adatok az eddigi tapasztalatokról.<br /><br />
Viszonylag pontosnak mutatkoztak meg a forgalmi előrejelzések, az utasok a közvetlen metrókapcsolat miatt inkább a metróval utaznak tovább Shibuya-tól északra, és nem szállnak át a JR Yamanote vonalra. A károgók szerint ez amiatt van így, mert Shibuya-ban a közös HÉV-metró mélyállomásról feljönni annyira macerás, hogy inkább itt utaznak tovább az utasok, és máshol vállalják be, hogy többet gyalogolnak uticéljukig. (A JR Yamanote vonal jobb helyeken áll meg, mint a Fukutoshin metróvonal). A Tokyu vasúttársaság azzal próbálja vigasztalni az utasokat, hogy 6 éven belül új épület épül Shibuya-ban, ami tartalmaz majd egy shortcut-ot a JR Yamanote vonal felé:<br /><a rel="nofollow" href="http://www.tokyu.co.jp/railway/railway/shibuyafloormap/cityplan.html">www.tokyu.co.jp/railway/railway/shibuyafloormap/cityplan.html</a><br /><br />
De vannak olyanok is, akik annyira ragaszkodnak a Yamanote vonalhoz, hogy még azt is bevállalják, hogy Naka-Meguro-i többletászállással, de viszonylag kevés gyaloglással és szintkülönbséggel elérik a Yamanote vonalat.<br /><br />
A sok (egyesek szerint túl sok) forgalom- és emberáramlás-irányító "integetőember" jó munkát végez a föd alatti labirintusban, bár szűkek a peronok, kevés az emberi torlódás.<br /><br />
A vonalösszekötések egyértelmű hozadéka, hogy a vonal Yokohama-i végén lévő Minato-mirai-ban jelentősen, 7%-kal nőtt a látogatók száma. Ezt javarészt annak tudják be, hogy Yokohama e központja immár átszállás nélkül elérhető Tokió belvárosából.<br />
Japánul a részletek itt olvashatóak:<br /><a rel="nofollow" href="http://www.asahi.com/articles/ASG3D514KG3DULOB00S.html">www.asahi.com/articles/ASG3D514KG3DULOB00S.html</a>
https://japanvasut.blog.hu/2014/02/23/hamis_mellekvonali_sinkanszen/full_commentlist/1#c21821537
Válasz erre: Hamis mellékvonali sinkanszen
2014-03-03T15:25:08+01:00
2014-03-03T15:25:08+01:00
<a rel="nofollow" href="http://www.asahi.com/articles/ASG2X4JGXG2XPLXB004.html">www.asahi.com/articles/ASG2X4JGXG2XPLXB004.html</a><br /><br />
Tök aranyos. :D
https://japanvasut.blog.hu/2014/01/19/ujabb_vasuti_vezeto_lett_ongyilkos/full_commentlist/1#c21466837
Válasz erre: Újabb vasúti vezető lett öngyilkos
2014-01-20T23:01:34+01:00
2014-01-20T23:01:34+01:00
Carpy
http://blog.hu/user/359128
Ezen az oldalon van két térkép az egykori, és a 2004-es hálózatról.<br /><a rel="nofollow" href="http://makiken.at.webry.info/200612/article_4.html">makiken.at.webry.info/200612/article_4.html</a><br /><br />
Pl. a Furusato Ginga vonalat előbb átadták "magán" üzemltetőnek, de végül ő is a bezárás mellett döntött.<br /><a rel="nofollow" href="http://en.wikipedia.org/wiki/Furusato_Ginga_Line">en.wikipedia.org/wiki/Furusato_Ginga_Line</a><br /><br />
Úgy néz ki, hogy a Hokkaido Shinkansen megnyitásával újabb vonalat fognak bezárni.<br /><br />
Az idevágó wikipedia gyűjtőoldal:<br /><a rel="nofollow" href="http://ja.wikipedia.org/wiki/Category:%E5%8C%97%E6%B5%B7%E9%81%93%E6%97%85%E5%AE%A2%E9%89%84%E9%81%93%E3%81%AE%E5%BB%83%E6%AD%A2%E8%B7%AF%E7%B7%9A">ja.wikipedia.org/wiki/Category:%E5%8C%97%E6%B5%B7%E9%81%93%E6%97%85%E5%AE%A2%E9%89%84%E9%81%93%E3%81%AE%E5%BB%83%E6%AD%A2%E8%B7%AF%E7%B7%9A</a><br />
(remélem olvasható a link)
https://japanvasut.blog.hu/2014/01/19/ujabb_vasuti_vezeto_lett_ongyilkos/full_commentlist/1#c21461850
Válasz erre: Újabb vasúti vezető lett öngyilkos
2014-01-20T11:57:19+01:00
2014-01-20T11:57:19+01:00
VT22
http://blog.hu/user/447013
Található valamerre térkép Hokkaido vasúthálózatának megritkításáról?<br /><br />
Melyik vonalat számoltak fel, melyik került magánüzemeltetésbe, melyik maradt állami?
https://japanvasut.blog.hu/2014/01/19/ujabb_vasuti_vezeto_lett_ongyilkos/full_commentlist/1#c21456504
Válasz erre: Újabb vasúti vezető lett öngyilkos
2014-01-19T16:28:29+01:00
2014-01-19T16:28:29+01:00
Silbermann
http://blog.hu/user/472813
Nálunk hegyekben állnának, illetve stílszerűen feküdnének a megöngyilkolt vasúti vezetők. :-)
https://japanvasut.blog.hu/2014/01/19/ujabb_vasuti_vezeto_lett_ongyilkos/full_commentlist/1#c21453580
Válasz erre: Újabb vasúti vezető lett öngyilkos
2014-01-19T05:19:34+01:00
2014-01-19T05:19:34+01:00
redsea
http://blog.hu/user/621135
a munkához való hozzáállásuk európai szemmel elképesztő - ezért nehezen tudom elképzelni, hogy egy kalauz elalszik munka közben. Igaz Hokkaidoban még nem jártam, lehet, hogy ott ez is más.
https://japanvasut.blog.hu/2014/01/05/kedvezmenyes_repteri_expressz_csak_kulfoldieknek/full_commentlist/1#c21373228
Válasz erre: Kedvezményes reptéri expressz - csak külföldieknek
2014-01-08T10:38:38+01:00
2014-01-08T10:38:38+01:00
redsea
http://blog.hu/user/621135
<a href="http://japanvasut.blog.hu/2014/01/05/kedvezmenyes_repteri_expressz_csak_kulfoldieknek?fullcommentlist=1#c21363037" class="reply_nick_359128" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21363037 );">@Carpy</a>: pontosan. A metróként folytatja, de a lényeg az, hogy az ugyanaz a szerelvény megy tovább.
https://japanvasut.blog.hu/2014/01/05/kedvezmenyes_repteri_expressz_csak_kulfoldieknek/full_commentlist/1#c21366563
Válasz erre: Kedvezményes reptéri expressz - csak külföldieknek
2014-01-07T13:17:06+01:00
2014-01-07T13:17:06+01:00
Pharaoh85
http://blog.hu/user/253841
En en is azt neztem, hogy a legegyszerűbb eljutni shinjukba, eszemben sem volt nagy boronddel meg a Yamanote vonalra is atszallni.
https://japanvasut.blog.hu/2014/01/05/kedvezmenyes_repteri_expressz_csak_kulfoldieknek/full_commentlist/1#c21363037
Válasz erre: Kedvezményes reptéri expressz - csak külföldieknek
2014-01-06T23:28:10+01:00
2014-01-06T23:28:10+01:00
Carpy
http://blog.hu/user/359128
Ezek szerint hagyományos Keisei vonatokkal utazol, melyek bemennek a metróba? Örök igazság, hogy valójában az a legfontosabb, hogy az utas a legközvetlenebb módon jusson el a reptérről az úticéljáig. Nem az ár, nem a menetidő, hanem az átszállásmentesség, a csomagokkal való minél kisebb hercehurca a fontos.
https://japanvasut.blog.hu/2014/01/05/kedvezmenyes_repteri_expressz_csak_kulfoldieknek/full_commentlist/1#c21361784
Válasz erre: Kedvezményes reptéri expressz - csak külföldieknek
2014-01-06T20:43:14+01:00
2014-01-06T20:43:14+01:00
redsea
http://blog.hu/user/621135
a japánok szeretnék erősíteni a vidéki turizmust. Úgy gondolják, hogy a magas árak elriasztják a turistákat, ezért is van ez a Railpass akció.<br />
Keiseivel szoktam menni Naritáról a belvárosi szállodámig, mert van közvetlen járat 1100 körül. Igaz másfél óra. Ehhez képest a JR továbbra sem alternatíva. Általában is nagy felárral adják a picit gyorsabb járatokat, pl. Tokio-Yokohama Shinkansennel több mint dupla annyi, mint a pár perccel lassabb.
https://japanvasut.blog.hu/2013/08/31/lebirkozta_a_vasutaslany_a_bliccelot/full_commentlist/1#c21334381
Válasz erre: Lebirkózta a vasutaslány a bliccelőt
2014-01-02T16:01:17+01:00
2014-01-02T16:01:17+01:00
Mad Mind
http://blog.hu/user/70436
Jól tette a "kalauz". Egyszer Kóbe egyik kevésbé használt állomásán, sehol senki, minden kapu nyitva, mégis mindenki (igazából velem együtt hárman) lehúzta a jegyét, nem ment be csak úgy az állomásra. <br />
De az is igaz, hogy sóher emberek mindenütt vannak. :)
https://japanvasut.blog.hu/2010/08/04/beszolt_a_kinaiaknak_maglev_fonok/full_commentlist/1#c19961873
Válasz erre: Beszólt a kínaiaknak maglev főnök
2013-06-05T12:42:28+02:00
2013-06-05T12:42:28+02:00
peetmaster
http://blog.hu/user/34554
<a rel="nofollow" href="http://index.hu/tech/2013/06/05/a_jovo_szupervonatat_tesztelik_japanban">index.hu/tech/2013/06/05/a_jovo_szupervonatat_tesztelik_japanban</a>
https://japanvasut.blog.hu/2013/03/03/kisiklott_a_harmosines_sinkanszen/full_commentlist/1#c19294010
Válasz erre: Kisiklott a hármosínes Akita-sinkanszen
2013-03-18T00:24:19+01:00
2013-03-18T00:24:19+01:00
Balogh Zsolt
http://blog.hu/user/723717
Háromsínes fonódó nagysebességű vasútvonal Európában is van! :)
https://japanvasut.blog.hu/2013/03/03/kisiklott_a_harmosines_sinkanszen/full_commentlist/1#c19185920
Válasz erre: Kisiklott a hármosínes Akita-sinkanszen
2013-03-04T13:20:41+01:00
2013-03-04T13:20:41+01:00
Commander Taapos
http://blog.hu/user/741221
<a href="http://japanvasut.blog.hu/2013/03/03/kisiklott_a_harmosines_sinkanszen?fullcommentlist=1#c19183771" class="reply_nick_39291" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19183771 );">@görbén felfele néző</a>: <br />
FYI: Hepburn átirat
https://japanvasut.blog.hu/2013/03/03/kisiklott_a_harmosines_sinkanszen/full_commentlist/1#c19184828
Válasz erre: Kisiklott a hármosínes Akita-sinkanszen
2013-03-04T10:28:54+01:00
2013-03-04T10:28:54+01:00
foodlfg
http://blog.hu/user/151988
Ezekkel az északi népekkel mindig csak a probléma van!<br />
Délebre kéne költöztetni őket. :D
https://japanvasut.blog.hu/2013/03/03/kisiklott_a_harmosines_sinkanszen/full_commentlist/1#c19184031
Válasz erre: Kisiklott a hármosínes Akita-sinkanszen
2013-03-04T08:03:48+01:00
2013-03-04T08:03:48+01:00
Baines
http://blog.hu/user/679728
<a href="http://japanvasut.blog.hu/2013/03/03/kisiklott_a_harmosines_sinkanszen?fullcommentlist=1#c19183629" class="reply_nick_359128" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19183629 );">@Carpy</a>: ""és az odavezető szakaszt is" hómentesíteni kell :)" Csak azt! :D
https://japanvasut.blog.hu/2013/03/03/kisiklott_a_harmosines_sinkanszen/full_commentlist/1#c19183825
Válasz erre: Kisiklott a hármosínes Akita-sinkanszen
2013-03-04T06:28:01+01:00
2013-03-04T06:28:01+01:00
Rozgonyi Tivadar
http://blog.hu/user/231153
<a href="http://japanvasut.blog.hu/2013/03/03/kisiklott_a_harmosines_sinkanszen?fullcommentlist=1#c19183771" class="reply_nick_39291" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19183771 );">@görbén felfele néző</a>: hát ha már a precizitáshoz ragaszkodunk, akkor Honsú, hosszú ú-val.
https://japanvasut.blog.hu/2013/03/03/kisiklott_a_harmosines_sinkanszen/full_commentlist/1#c19183774
Válasz erre: Kisiklott a hármosínes Akita-sinkanszen
2013-03-04T04:59:45+01:00
2013-03-04T04:59:45+01:00
görbén felfele néző
http://blog.hu/user/39291
<a href="http://japanvasut.blog.hu/2013/03/03/kisiklott_a_harmosines_sinkanszen?fullcommentlist=1#c19183771" class="reply_nick_39291" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19183771 );">@görbén felfele néző</a>: <br />
Természetesen: Sinkanszen.<br />
Lásd: <a rel="nofollow" href="http://hu.wikipedia.org/wiki/Sinkanszen">hu.wikipedia.org/wiki/Sinkanszen</a>
https://japanvasut.blog.hu/2013/03/03/kisiklott_a_harmosines_sinkanszen/full_commentlist/1#c19183771
Válasz erre: Kisiklott a hármosínes Akita-sinkanszen
2013-03-04T04:51:44+01:00
2013-03-04T04:51:44+01:00
görbén felfele néző
http://blog.hu/user/39291
Az egyébként érdekes téma mellé tájékoztatásul:<br />
a nem latinbetűs írást használó nyelveknél fonetikus átírást használunk, tehát nem Honshu hanem Honsu, nem Yukiguni hanem Jukiguni, nem shinkansen, hanem sikanszen.<br /><br />
Szép összeállítás!
https://japanvasut.blog.hu/2013/03/03/kisiklott_a_harmosines_sinkanszen/full_commentlist/1#c19183629
Válasz erre: Kisiklott a hármosínes Akita-sinkanszen
2013-03-04T00:42:33+01:00
2013-03-04T00:42:33+01:00
Carpy
http://blog.hu/user/359128
<a href="http://japanvasut.blog.hu/2013/03/03/kisiklott_a_harmosines_sinkanszen?fullcommentlist=1#c19183340" class="reply_nick_679728" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19183340 );">@Baines</a>: "és az odavezető szakaszt is" hómentesíteni kell :)
https://japanvasut.blog.hu/2013/03/03/kisiklott_a_harmosines_sinkanszen/full_commentlist/1#c19183470
Válasz erre: Kisiklott a hármosínes Akita-sinkanszen
2013-03-03T23:40:34+01:00
2013-03-03T23:40:34+01:00
Bélabáttya (törölt)
http://blog.hu/user/579076
Vannak ebben a szakmában súlyos darabok:<br /><a rel="nofollow" href="http://www.youtube.com/watch?v=KCqEBdjaXpM">www.youtube.com/watch?v=KCqEBdjaXpM</a><br /><a rel="nofollow" href="http://www.youtube.com/watch?v=KJlTrLllWN4">www.youtube.com/watch?v=KJlTrLllWN4</a>
https://japanvasut.blog.hu/2013/03/03/kisiklott_a_harmosines_sinkanszen/full_commentlist/1#c19183340
Válasz erre: Kisiklott a hármosínes Akita-sinkanszen
2013-03-03T23:03:23+01:00
2013-03-03T23:03:23+01:00
Baines
http://blog.hu/user/679728
"Most a figyelem nyilván arra fog irányulni, hogyan lehet a háromsínes szakaszon is megoldani a hómentesítést. Ez azért is nagyon fontos, mert hasonló háromsínes rendszerré szeretnék átalakítani a Honshu és Hokkaido szigetét a tenger alatt összekötő, 53 kilométer hosszú Seikan alagútban vezető vágányokat..."<br />
Szerintem ott elég könnyen lehet hómentesíteni... :)
https://japanvasut.blog.hu/2013/03/03/kisiklott_a_harmosines_sinkanszen/full_commentlist/1#c19183093
Válasz erre: Kisiklott a hármosínes Akita-sinkanszen
2013-03-03T22:08:22+01:00
2013-03-03T22:08:22+01:00
peetmaster
http://blog.hu/user/34554
no, ott se fenékig tejkel ezexerint az élet. Ez a fonódó kép érdekes, kicsit olyan, mintha keresztezné, nem fonódna (az első ilyen kép).<br /><br />
A hónak meg ezt:<br /><a rel="nofollow" href="http://www.youtube.com/watch?v=oGndpEPgEgw">www.youtube.com/watch?v=oGndpEPgEgw</a>
https://japanvasut.blog.hu/2010/01/18/benezett_a_vasutas_a_szoknya_ala/full_commentlist/1#c19182866
Válasz erre: Benézett a vasutas a szoknya alá
2013-03-03T21:33:33+01:00
2013-03-03T21:33:33+01:00
Suna bácsi
http://blog.hu/user/438748
A pofám leszakad, mire nem vetemednek ezek a japók... Carpy legalább a fotót kiposztolhattad volna a sunáról :-D
https://japanvasut.blog.hu/2012/09/25/vonatnemek_es_vonatnevek/full_commentlist/1#c18634958
Válasz erre: Shinkansen vonatnemek és vonatnevek
2012-12-25T18:35:58+01:00
2012-12-25T18:35:58+01:00
Carpy
http://blog.hu/user/359128
<a href="http://japanvasut.blog.hu/2012/09/25/vonatnemek_es_vonatnevek?fullcommentlist=1#c18005126" class="reply_nick_70436" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 18005126 );">@Mad Mind</a>: A legfrissebb hírek szerint a 200-asokat márciusban vonják ki. Jönnek az új E5-E6 kombók a Tohoku Shinkansen-re, ezért onnan kiszorulnak az E2-esek, melyekkel leváltják az utolsó 200-asokat.
https://japanvasut.blog.hu/2012/10/31/halott_amerikai_tengeresz_az_allomason/full_commentlist/1#c18183171
Válasz erre: Halott amerikai tengerész az állomáson
2012-10-31T11:11:36+01:00
2012-10-31T11:11:36+01:00
Mad Mind
http://blog.hu/user/70436
Szerintem ideje volna távozásuknak. A bázisoknak már nincs sok jelentőségük. <br />
A lányok meg minden külföldit szeretnek. A külföldi egzotikus.
https://japanvasut.blog.hu/2012/10/01/eger_miatt_kesett_a_shinkansen/full_commentlist/1#c18074821
Válasz erre: Egér miatt késett a shinkansen
2012-10-18T08:39:29+02:00
2012-10-18T08:39:29+02:00
Mihaszna Kelly
http://blog.hu/user/88954
A videó már nem elérhető... :-(
https://japanvasut.blog.hu/2012/09/25/vonatnemek_es_vonatnevek/full_commentlist/1#c18035640
Válasz erre: Shinkansen vonatnemek és vonatnevek
2012-10-13T00:34:20+02:00
2012-10-13T00:34:20+02:00
Carpy
http://blog.hu/user/359128
<a href="http://japanvasut.blog.hu/2012/09/25/vonatnemek_es_vonatnevek?fullcommentlist=1#c18005126" class="reply_nick_70436" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 18005126 );">@Mad Mind</a>: A 100-asok úgy rémlik már több éve (talán 2004-ben) nyugdíjba mentek. A 200-asok közül is az eredeti kinézetűek, (ide értve a 100-ashoz hasonló hegyes orrút), de a felújítottak közül néhány még elfut egy darabig, de főleg elővárosi shinkansen-ként.
https://japanvasut.blog.hu/2012/09/25/vonatnemek_es_vonatnevek/full_commentlist/1#c18005126
Válasz erre: Shinkansen vonatnemek és vonatnevek
2012-10-10T07:32:27+02:00
2012-10-10T07:32:27+02:00
Mad Mind
http://blog.hu/user/70436
A 200-asokat nem vonták már ki? Vagy még csak a 100-as sorozat ment nyugdíjba?
https://japanvasut.blog.hu/2012/10/01/eger_miatt_kesett_a_shinkansen/full_commentlist/1#c18001376
Válasz erre: Egér miatt késett a shinkansen
2012-10-09T16:32:07+02:00
2012-10-09T16:32:07+02:00
Mad Mind
http://blog.hu/user/70436
Jó lehetett a sok alagútban lassan menni, bár néha a nyomáskülönbség elég zavaró nagy sebességnél, szóval az érzékeny fülűek most jól érezték magukat. :)
https://japanvasut.blog.hu/2012/09/25/vonatnemek_es_vonatnevek/full_commentlist/1#c17896015
Válasz erre: Shinkansen vonatnemek és vonatnevek
2012-09-26T02:35:16+02:00
2012-09-26T02:35:16+02:00
Carpy
http://blog.hu/user/359128
<a href="http://japanvasut.blog.hu/2012/09/25/vonatnemek_es_vonatnevek?fullcommentlist=1#c17888919" class="reply_nick_34554" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 17888919 );">@peetmaster</a>: Köszönöm. Aomori elég nagy (és szép) hely önmagában is, óránként egy vonatot meg tud indokolni, ha tölteni nem is. A Hayabusa csak azért jár addig, mert - egyelőre - ott a vonal vége, oda a leglátványosabb a menetidő-különbség. Tapasztalatom szerint Hokkaidóra vonatonként 30-40 főnél nem mennek többen tovább, aki siet, vagy olcsón akar utazni, az inkább repül Sapporo-ba. Hirosaki egy komolyabb város még a közelben, oda is szoktak utazni ennyien.
https://japanvasut.blog.hu/2012/09/25/vonatnemek_es_vonatnevek/full_commentlist/1#c17888919
Válasz erre: Shinkansen vonatnemek és vonatnevek
2012-09-25T11:39:11+02:00
2012-09-25T11:39:11+02:00
peetmaster
http://blog.hu/user/34554
Egyébként az Aomori közvetlent a Hokkaidóra menő forgalom indokolja?
https://japanvasut.blog.hu/2012/09/25/vonatnemek_es_vonatnevek/full_commentlist/1#c17888785
Válasz erre: Shinkansen vonatnemek és vonatnevek
2012-09-25T11:27:37+02:00
2012-09-25T11:27:37+02:00
peetmaster
http://blog.hu/user/34554
köszönjük, remek összefoglaló!
https://japanvasut.blog.hu/2012/09/25/vonatnemek_es_vonatnevek/full_commentlist/1#c17887931
Válasz erre: Shinkansen vonatnemek és vonatnevek
2012-09-25T10:00:18+02:00
2012-09-25T10:00:18+02:00
Luxusmoszkvicsslusszkulcs
http://blog.hu/user/39386
Neveken majd ráérünk akkor agyalni, ha a "mindenhol megállós" hozza ezt a 150-160 közötti, az "IC" pedig a 225-ös átlagot. :)
https://japanvasut.blog.hu/2012/09/04/buszvonalla_epitik_at_a_foldrenges-sujtotta_vasutat/full_commentlist/1#c17886157
Válasz erre: Buszvonallá építik át a földrengésben megsemmisült vasutat
2012-09-24T22:43:05+02:00
2012-09-24T22:43:05+02:00
Carpy
http://blog.hu/user/359128
<a href="http://japanvasut.blog.hu/2012/09/04/buszvonalla_epitik_at_a_foldrenges-sujtotta_vasutat?fullcommentlist=1#c17870418" class="reply_nick_273215" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 17870418 );">@gabor144</a>: Pontosan így történik, ahogy írod, a busz csak ott megy fel a vasúti nyomvonalra, ahol az a gyors haladáshoz szükséges. A fő gond az, hogy a vasúti hidak tönkrementek, elvitte őket a víz. A közúti hidakat már helyreállították, ahol csak az van, ott a busz ezeket használja majd, és ha lehet, utána visszatér a vasúti nyomvonalra. A térség nem túl sűrűn lakott, de ettől függetlenül nem igazán lehet gyorsan haladni közúton, sok a lámpás kereszteződés. Az elszeparált busznyomvonal sokat gyorsít, és fontos helyeket érint. Az állomások általában jó helyeken vannak, mert Japánban eleve az volt a szokás, hogy a falu körülnőtte az állomást, és az állomás előtt jött létre a piac és a "főtér", nem pedig a nagyobb útkereszteződéseknél. Persze van egy pár Mezőközepe alsó típusú megállóhely (vagy forgalmi kitérő) is, de nem az a jellemző.
https://japanvasut.blog.hu/2012/09/04/buszvonalla_epitik_at_a_foldrenges-sujtotta_vasutat/full_commentlist/1#c17870418
Válasz erre: Buszvonallá építik át a földrengésben megsemmisült vasutat
2012-09-22T12:27:06+02:00
2012-09-22T12:27:06+02:00
gabor144
http://blog.hu/user/273215
Ez érdekes. Milyen a közúthálózat? Ha már úgyis busz jár, érdemes építeni egy külön utat neki, annyival lassabb lenne a meglévő utak használata? Milyen messze vannak az állomások a településektől? Mert ha helyenként letér a vasúti nyomvonalról, hogy jobban megközelítse a településeket, majd visszatér a gyorsabb és zavartalanabb haladást biztosító vasúti nyomvonalra, sőt ha még vannak részben a vasúti nyomvonalat használó a vasútvonalnál hosszabb járatok, akkor kifejezetten tetszik a dolog.
https://japanvasut.blog.hu/2012/08/15/olimpiai_vonat_tokioban_mar_2020-ra_kandidalva/full_commentlist/1#c17806201
Válasz erre: Olimpiai vonat Tokióban - már 2020-ra kandidálva
2012-09-13T23:39:53+02:00
2012-09-13T23:39:53+02:00
Carpy
http://blog.hu/user/359128
<a href="http://japanvasut.blog.hu/2012/08/15/olimpiai_vonat_tokioban_mar_2020-ra_kandidalva?fullcommentlist=1#c17802498" class="reply_nick_70436" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 17802498 );">@Mad Mind</a>: Ezzel adnak neki "hangsúlyt". Kb. olyan ez, mint amikor nálunk valamit csupa nagy nyomtatott betűvel írnak. Elég sokszor eltérnek a "hivatalos" kana és kanji használati szabályoktól, ezzel teremtenek egyes feliratoknak valami többlet értelmet, figyelmet.
https://japanvasut.blog.hu/2012/08/15/olimpiai_vonat_tokioban_mar_2020-ra_kandidalva/full_commentlist/1#c17802498
Válasz erre: Olimpiai vonat Tokióban - már 2020-ra kandidálva
2012-09-13T15:28:55+02:00
2012-09-13T15:28:55+02:00
Mad Mind
http://blog.hu/user/70436
De miért kanával írták a Nippont?
https://japanvasut.blog.hu/2012/07/08/megint_urom_vegyul_az_orombe/full_commentlist/1#c17797866
Válasz erre: Megint üröm vegyül az örömbe
2012-09-13T00:21:47+02:00
2012-09-13T00:21:47+02:00
Carpy
http://blog.hu/user/359128
Ezzel nem történt változás, és várhatóan nem is fog, mert az üzemeltető is más Tokiótól északra és délre, és a vonatok sem kompatibilisek. <br />
Szabatosan úgy kellett volna megfogalmaznom, hogy most már a déli vonalak összefüggő hálózatot alkotnak (egész pontosan egy nagyon hosszú vonalat), de ettől még valójában a déli és északi shinkansen vonalak két szigetüzemet alkotnak, melyek Tokió állomáson egymással párhuzamos peronokat jelentenek.
https://japanvasut.blog.hu/2012/09/04/buszvonalla_epitik_at_a_foldrenges-sujtotta_vasutat/full_commentlist/1#c17797854
Válasz erre: Buszvonallá építik át a földrengésben megsemmisült vasutat
2012-09-13T00:15:26+02:00
2012-09-13T00:15:26+02:00
Carpy
http://blog.hu/user/359128
Hálózati szempontból nem fontos a vonal, mert Kesennuma (mint az egyik legfőbb úticél) elérhető közvetlenül is Ichinoseki-ből, mely ráadásul shinkansen állomás is. Viszont sok látványos partmenti szakasza van a vonalnak, amikért nagyon kár. Szezonban - egész napos tengernéző programot biztosító, részben nyitott kocsikból álló - közvetlen vonatok közlekedtek Sendai-Kogota-Maeyachi-Kesennuma-Sakari-Kamaishi-Miyako-Kuji-Hachinohe útvonalon, tehát egyes szakaszokon a Sanriku vonalat is használva. Sok cég szervezett csoportos vonatot is ezen a vonalon, különféle speciális kialakítású (pl. tatamis étkező) kocsikból állva. <br />
Na, ezek sem fognak már sohasem úgy közlekedni, ahogy valaha a cunami előtt...
https://japanvasut.blog.hu/2012/07/08/megint_urom_vegyul_az_orombe/full_commentlist/1#c17796941
Válasz erre: Megint üröm vegyül az örömbe
2012-09-12T21:34:03+02:00
2012-09-12T21:34:03+02:00
peetmaster
http://blog.hu/user/34554
"pár nappal ezután nyílt meg a Kyushu Shinkansen hiányzó szakasza Fukuoka (Hakata) és Shin-Yatsushiro között, mely révén a korábban szigetüzemként működő vonal végre összekapcsolódott a hálózattal, és beindultak a közvetlen vonatok Oszaka és Kagoshima között is."<br /><br />
Régebben írtál arról, hogy Tokióban nem sínfolytonos a shinkanzen, szóval viszonylag közel, de át kell szállni, ha a Tokiótól északra és délre levő részek között közlekedne az ember. Ezzel nem történt valami?
https://japanvasut.blog.hu/2012/09/04/buszvonalla_epitik_at_a_foldrenges-sujtotta_vasutat/full_commentlist/1#c17745512
Válasz erre: Buszvonallá építik át a földrengésben megsemmisült vasutat
2012-09-07T13:43:22+02:00
2012-09-07T13:43:22+02:00
peetmaster
http://blog.hu/user/34554
érdekes, persze kicsit kár érte. Hálózati szempontból mennyire fontos a vonal?
https://japanvasut.blog.hu/2012/08/15/olimpiai_vonat_tokioban_mar_2020-ra_kandidalva/full_commentlist/1#c17594043
Válasz erre: Olimpiai vonat Tokióban - már 2020-ra kandidálva
2012-08-21T20:17:07+02:00
2012-08-21T20:17:07+02:00
radeon5
http://blog.hu/user/390733
hehe kiralyos de a magyar vili is jo volt
https://japanvasut.blog.hu/2012/07/05/fapados_forradalom_japan_felett_is_felszallt_a_jetstar_is/full_commentlist/1#c17160382
Válasz erre: Fapados forradalom Japán felett is - felszállt a Jetstar is
2012-07-09T13:38:15+02:00
2012-07-09T13:38:15+02:00
Mad Mind
http://blog.hu/user/70436
A repüléssel indig a macera van. Míg a vonatra felülök és(akár azonnal) megyünk, a reptéren, minimum 1 óra a várakozás, meg security. Mondjuk az is igaz, hogy egy 3 órás vonatozást, már kiválthat a repülő. <br />
Én személy szerint imádok repülni, csak ez a sok "felesleges" macera ne lenne, bár vonatozni is szeretek, szóval szerintem legyen mindkettő. :D
https://japanvasut.blog.hu/2010/08/09/kepes_varosbemutato_nagasaki_a_meg_shinkansen_mentes_varos/full_commentlist/1#c17153846
Válasz erre: Képes városbemutató: Nagasaki, a (még) shinkansen-mentes város
2012-07-08T10:53:38+02:00
2012-07-08T10:53:38+02:00
Carpy
http://blog.hu/user/359128
<a href="http://japanvasut.blog.hu/2010/08/09/kepes_varosbemutato_nagasaki_a_meg_shinkansen_mentes_varos?fullcommentlist=1#c17153016" class="reply_nick_621135" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 17153016 );">@redsea</a>: Ez így van. Hiroshima - számomra - abban tér el lényegesen, hogy viszonylag nagyobb szerelvények is járnak, nem csak a klasszikus egykocsisok, vagy a kihalófélben lévő egycsuklósok.
https://japanvasut.blog.hu/2010/08/09/kepes_varosbemutato_nagasaki_a_meg_shinkansen_mentes_varos/full_commentlist/1#c17153016
Válasz erre: Képes városbemutató: Nagasaki, a (még) shinkansen-mentes város
2012-07-08T03:11:10+02:00
2012-07-08T03:11:10+02:00
redsea
http://blog.hu/user/621135
<a href="http://japanvasut.blog.hu/2010/08/09/kepes_varosbemutato_nagasaki_a_meg_shinkansen_mentes_varos?fullcommentlist=1#c10790702" class="reply_nick_359128" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 10790702 );">@Carpy</a>: A hirosimai vonatkozással vitatkoznom kell: igaz ugyan, hogy egyes vonalakon vannak új szerelvények, de pont ott találkoztam rengeteg különböző régi kocsival, amiket más városok felszámolt villamos vonalairól gyűjtöttek be. A light rail hasonlat maximum a kikötőbe közlekedő vonal külső részére illik rá.
https://japanvasut.blog.hu/2012/02/05/bevezetes_japan_vasut_foldrajzaba/full_commentlist/1#c17137150
Válasz erre: A japán szigetek - és a szigetek JR vasútjai
2012-07-05T13:08:08+02:00
2012-07-05T13:08:08+02:00
TheElf
http://blog.hu/user/8384
<a href="http://japanvasut.blog.hu/2012/02/05/bevezetes_japan_vasut_foldrajzaba?fullcommentlist=1#c17134537" class="reply_nick_359128" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 17134537 );">@Carpy</a>: <br /><br />
Igen, csak ezt az EU rendeletet elfelejtjük betartani, ezért a MÁV és a BKV is vesztességes.<br /><br />
GDP arányosan többet költünk a közút fejlesztésére mint a legtöbb EUs ország, sokkal többet költünk stadionokra, a vasút viszont mostohagyerek.<br /><br />
A MÁV problémái pedig innen erednek. Ha egy vonat 30cal döcög és nem 150nel, akkor nem csak kevesebb utassal lehet számolni, de az adott utat több idő alatt is teszi meg a vonat: több ideig ketyeg a fűtés, a világítás költsége, a bérköltség, és egyéb idővel arányos költségek. Ez rengeteget ront a hatékonyságon.<br /><br />
De természetesen emiatt több vasúti szerelvényre, több alkalmazottra, stb. is van szükség. Ezek amortizációja, takarítása, a több személyzet is árt. <br /><br />
Nehéz lenne ezt azzal elintézni, hogy a közszolgáltatás kapcsán a megrendelő az állam, aki köteles lenne ennek a valós költségeit és szerény hasznát kifizetni. Mert a vasút gazdaságos működése nem ezen, hanem megannyi más apróságon működik. <br /><br />
A közszolgáltatás nyeresége nem az érintett vasúttársaságnál kell, hogy jelentkezzen. Hanem pl. az idegenforgalom adóbevételeinél. Vagy éppen a csökkenő strukturális munkanélküliség, javuló volumenhatékonyság okán versenyképesebbé váló gazdaság szintjén. <br /><br />
Az EUs irányelv nem a vesztességek, a pocsék hatékonyság eltüntetéséről szól, hanem arról, hogy a költségek, az esetleges "vesztesség" éppen ott jelentkezzen ahol a nyereség is: A központi költségvetésben.<br /><br />
A MÁV nem azért rossz, mert támogatni kell. Hanem azért, mert pl. az idegenforgalom szempontjából kiemelt fontosságú régiók vasúti közlekedése, minden látványos intézkedés ellenére kívánnivalókat hagy maga után.<br /><br />
Vasárnap lejutni a Balatonra, ha a hőség ellen szeretnél légkondicionált vasúti kocsiban utazni közel lehetetlen. De nem csak az IC kocsik a ritkák pl. Vasárnaponként, hanem akár a tisztességes gyorsvonati kocsik is. Mert a Halberstadti kocsik személy- és sebesvonati kocsinak alkalmasak, gyorsvonati kocsinak nem.<br /><br />
Elsősorban az ottani első osztály hagy némi kívánnivalót maga után, hiszen a lábtér borzalmasan kevés, a székek gyakorlatilag azonosak a másodosztályon megszokottal, így nincs érdemben több hely. A szellőzés sem tökéletes. <br /><br />
Azaz nemhogy IC vagy Expressz szintű szolgáltatás nincs, de még a Gyorsvonatok normális kényelmi szintjét sem érik el a vonatok. És bizony, hiába a pályafelújítás sok szakaszon, az átlagsebességük elég alacsony ahhoz, hogy sok időt töltsünk el a kényelmetlen vonatokon.<br /><br />
Nézd meg a Siófok expressz-t egy vasárnap ahogy elindul Budapestről, az utasok jelentős része kénytelen állni. Vajon a Ferihegyre érkező turista szívesen menne ezzel a Balatonra, sok csomaggal? Vajon ajánlaná másnak? <br /><br />
Beszélsz a Japán vasúton a zsúfoltságról, de ez csak helyi, elővárosi forgalomban a szempont. Inkább érdemes megnézni, hogy akad ott már egy ideje az első osztály fölé pozicionált szolgáltatás, ugye? Beszélhetünk a versenyképes menetrendről, eljutási időről. Hogy ott van a kényelmesebb szerelvény, ahol szükség van rá.<br /><br />
Nagyon sokan nem örülnek, mert az IC drága. Mások örülnének, ha az ő térségükben lenne IC szolgáltatás, kiszolgálná az idegenforgalmat. De nem ezt látjuk. És ez károkat okoz. Mind a vasúttársaság, mind az ország szintjén.<br /><br />
Nem hiszem, hogy amit a rossz szervezés miatt akár MÁV akár az ország szintjén elvesztünk, annak kapcsán az a kérdés, hogy a MÁV a vesztességes vagy az 1370es rendelet kapcsán neki járó összeget nem kapja meg. Ez pedig részben állami felelősség, részben viszont a vasúttársaság felelőssége.<br /><br />
Miért tud piaci alapon is nyereséges lenni sok vasút? Miért éri meg sok EU tagországban a vasutat fejleszteni? Mert ott nem követnek el ekkora hibákat.
https://japanvasut.blog.hu/2012/02/05/bevezetes_japan_vasut_foldrajzaba/full_commentlist/1#c17134537
Válasz erre: A japán szigetek - és a szigetek JR vasútjai
2012-07-05T01:00:36+02:00
2012-07-05T01:00:36+02:00
Carpy
http://blog.hu/user/359128
<a href="http://japanvasut.blog.hu/2012/02/05/bevezetes_japan_vasut_foldrajzaba?fullcommentlist=1#c17112818" class="reply_nick_8384" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 17112818 );">@TheElf</a>: A vasutak veszteségessége kicsit komplexebben értelmezhető. Az EU-ban tulajdonképpen nem is lehet "veszteséges" egy személyszállító vasúttársaság, mert <br />
- ha üzleti alapon működő magánvasútról van szó, akkor bolond, ha veszteségesen üzemel, <br />
- ha viszont közszolgáltatás keretein belül működik, akkor a megrendelőnek az 1370-es EU rendelet alapján ki kell fizetnie a veszteségét, és egy pici hasznot is kell biztosítania. Ily módon számítva pl. a MÁV-START is nyereséges, igaz, bevételeinek mintegy 80% állami költségtérítés.
https://japanvasut.blog.hu/2012/02/15/korbeer_a_sapporoi_villamos/full_commentlist/1#c17134517
Válasz erre: Körbeér a sapporo-i villamos?
2012-07-05T00:53:12+02:00
2012-07-05T00:53:12+02:00
Carpy
http://blog.hu/user/359128
<a href="http://japanvasut.blog.hu/2012/02/15/korbeer_a_sapporoi_villamos?fullcommentlist=1#c15875137" class="reply_nick_70436" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15875137 );">@Mad Mind</a>: Természetesen vonatoztam :) Nagyot nézett a kalauz, bár mondta, hogy mindig van néhány "tetsu", aki repülés helyett a hosszabb és drágább vonatozást vállalja, de fehér emberre ez ritkán jellemző :) <br />
Majd még dobok fel hófesztiválos képeket, de sajátot sajnos csak 2004-ről tudok.
https://japanvasut.blog.hu/2012/07/01/20_eves_a_yamagata_mini-sinkanszen/full_commentlist/1#c17134511
Válasz erre: 20 éves a Yamagata mini-sinkanszen
2012-07-05T00:49:06+02:00
2012-07-05T00:49:06+02:00
Carpy
http://blog.hu/user/359128
<a href="http://japanvasut.blog.hu/2012/07/01/20_eves_a_yamagata_mini-sinkanszen?fullcommentlist=1#c17114892" class="reply_nick_213392" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 17114892 );">@Macibb</a>: A teherforgalom a vonalon gyakorlatilag megszűnt, mivel fizikailag nem lehetséges. Nem is tudok a teherszállító vasúttársaságnál (JR Freight) normál nyomtávú mozdonyról. A főbb csomópontok elérhetőek a hagyományos keskeny nyomtávú hálózaton, a végpontok pedig más, kerülő útvonalon is.
https://japanvasut.blog.hu/2012/07/01/20_eves_a_yamagata_mini-sinkanszen/full_commentlist/1#c17134508
Válasz erre: 20 éves a Yamagata mini-sinkanszen
2012-07-05T00:48:12+02:00
2012-07-05T00:48:12+02:00
Carpy
http://blog.hu/user/359128
<a href="http://japanvasut.blog.hu/2012/07/01/20_eves_a_yamagata_mini-sinkanszen?fullcommentlist=1#c17113849" class="reply_nick_390733" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 17113849 );">@radeon5</a>: Már "sajnos" itthonról készül a blog, de a két kedvencünk ugyanaz :)
https://japanvasut.blog.hu/2012/07/01/20_eves_a_yamagata_mini-sinkanszen/full_commentlist/1#c17114892
Válasz erre: 20 éves a Yamagata mini-sinkanszen
2012-07-02T11:47:20+02:00
2012-07-02T11:47:20+02:00
Kovacsla
http://blog.hu/user/213392
A teherforgalomra milyen hatással volt a vonal átépítése?
https://japanvasut.blog.hu/2012/07/01/20_eves_a_yamagata_mini-sinkanszen/full_commentlist/1#c17113970
Válasz erre: 20 éves a Yamagata mini-sinkanszen
2012-07-02T09:47:45+02:00
2012-07-02T09:47:45+02:00
Mad Mind
http://blog.hu/user/70436
Ez a kapcsolt vonat jó Japánban. Kifejezetten vicces, mikor az első/utolsó pár kocsi másik végállomásra megy. <br />
Biztos olcsóbb nyomtávváltóval megoldani a problémát, mert akkor nincs földmunka, sín felszedés/lerakás csak a forgóvázat kell átalakítani. Bár egy prototípus kifejlesztése és az esetleges problémák kiküszöbölése sem olcsó. Majd kiderül, a youtube biztos tele lesz videókkal róla, ha elindul. :D
https://japanvasut.blog.hu/2012/07/01/20_eves_a_yamagata_mini-sinkanszen/full_commentlist/1#c17113849
Válasz erre: 20 éves a Yamagata mini-sinkanszen
2012-07-02T09:28:35+02:00
2012-07-02T09:28:35+02:00
radeon5
http://blog.hu/user/390733
Carpy, Japanbol irod a blogodat (gondolom)?<br />
Tok jo hogy megtalaltam, a ket kedvenc dolgom egyutt: Japan es vonatok :)
https://japanvasut.blog.hu/2012/07/01/20_eves_a_yamagata_mini-sinkanszen/full_commentlist/1#c17112934
Válasz erre: 20 éves a Yamagata mini-sinkanszen
2012-07-01T23:43:31+02:00
2012-07-01T23:43:31+02:00
gozos
http://blog.hu/user/254403
"pusztán azért, mert az utasok nem szerettek átszállni."<br /><br />
Mikor fognak kicsinyke hazánkban rájönni arra, hogy nekünk is S-bahn kellene Budapest, Debrecen, Szeged városaiba. Azaz a nagyvasúti pályán közlekedő járat Karlsruhe-hoz hasonlóan villamossínen beviszi az agglomeráció lakosságát a belvárosba.<br /><br />
Itthon sem szeret sok ember átszállni. Ha arra kényszeríti a tömegközlekedés, hát megy inkább autóval.
https://japanvasut.blog.hu/2012/07/01/20_eves_a_yamagata_mini-sinkanszen/full_commentlist/1#c17112879
Válasz erre: 20 éves a Yamagata mini-sinkanszen
2012-07-01T23:29:37+02:00
2012-07-01T23:29:37+02:00
Bélabáttya (törölt)
http://blog.hu/user/579076
A fene a problémáikkal! Mini shinkanzen, vagy maxi? Érdekes, nem bezárni akarják egyiket sem, hanem válogatnak...<br />
Pedig ütött rajtuk a válság épp eleget.
https://japanvasut.blog.hu/2012/02/05/bevezetes_japan_vasut_foldrajzaba/full_commentlist/1#c17112818
Válasz erre: A japán szigetek - és a szigetek JR vasútjai
2012-07-01T23:18:04+02:00
2012-07-01T23:18:04+02:00
TheElf
http://blog.hu/user/8384
<a href="http://japanvasut.blog.hu/2012/02/05/bevezetes_japan_vasut_foldrajzaba?fullcommentlist=1#c15738138" class="reply_nick_637175" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15738138 );">@maretz</a>: Azt mondod, egész Európában vesztességes a személyszállítás. Lehet említeni a GySEV mellett az összes EUn belül működő profitorientált magánvasutat. Akik közül akad aki konkurál az állami céggel is (Romániában), akad aki nagy sebességű vasutat üzemeltet (Olaszországban), van aki most vett éppen a FLIRT IC változatából pár szerelvényt (Cseheknél). <br /><br />
Az InterRail bérletek kapcsán mindenkit figyelmeztetni kell, hogy csak a tag állami cég vonataira jó. A profitorientált magánvállalkozás járműveire nem, amiből viszont egyre több van...
https://japanvasut.blog.hu/2012/02/05/bevezetes_japan_vasut_foldrajzaba/full_commentlist/1#c16924344
Válasz erre: A japán szigetek - és a szigetek JR vasútjai
2012-06-07T13:12:10+02:00
2012-06-07T13:12:10+02:00
Tryst
http://blog.hu/user/724851
<a href="http://japanvasut.blog.hu/2012/02/05/bevezetes_japan_vasut_foldrajzaba?fullcommentlist=1#c15738138" class="reply_nick_637175" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15738138 );">@maretz</a>: Már elnézést, de hogy sikerült ennyi nettó marhaságot egy hozzászólásba sűríteni?<br /><br />
A MÁV nem lehet nyereséges, mert nincs akkora népsűrűség itthon, mint Japánban... <br /><br />
Kérdem én, a GySEV a MÁV-énál sokkal kisebb területen hogy lehet nyereséges?<br />
Kérdem én, a RegioJet 3-4 vonalon a cseheknél és szlovákoknál hogy lehet nyereséges?<br /><br />
Karbantartás, dolgozói morál, hozzáértés, és a MÁV is neki állna nyereséget termelni.
https://japanvasut.blog.hu/2012/02/05/bevezetes_japan_vasut_foldrajzaba/full_commentlist/1#c16350773
Válasz erre: A japán szigetek - és a szigetek JR vasútjai
2012-04-12T08:57:25+02:00
2012-04-12T08:57:25+02:00
wannee/mayaa/du/ yaru (törölt)
http://blog.hu/user/223079
<a href="http://japanvasut.blog.hu/2012/02/05/bevezetes_japan_vasut_foldrajzaba?fullcommentlist=1#c15738138" class="reply_nick_637175" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15738138 );">@maretz</a>: <br /><br />
"Lófaszt van napjában többször földrengésük... azért hülyeségeket nem kéne talán beszélni."<br /><br />
Gondolom, még sose jártál Japánban :)<br /><br />
Egyébként, ha ránézel erre az oldalra, láthatod, kb naponta van kisebb-nagyobb rengés - ma eddig kb 5x volt:<br /><a rel="nofollow" href="http://typhoon.yahoo.co.jp/weather/jp/earthquake/list/">typhoon.yahoo.co.jp/weather/jp/earthquake/list/</a><br /><br />
2012年4月12日 13時49分 ごろ 千葉県東方沖 3.7 <br />
2012年4月12日 10時55分 ごろ 岩手県沖 3.8 <br />
2012年4月12日 5時29分 ごろ 岩手県沖 4.5 <br />
2012年4月12日 4時13分 ごろ 岩手県沖 3.7<br />
2012年4月12日 0時15分 ごろ 宮城県沖 3.4
https://japanvasut.blog.hu/2011/03/04/indul_a_hayabusa_a_leggyorsabb_shinkansen/full_commentlist/1#c16350154
Válasz erre: Indul a Hayabusa, a leggyorsabb shinkansen
2012-04-12T07:11:52+02:00
2012-04-12T07:11:52+02:00
wannee/mayaa/du/ yaru (törölt)
http://blog.hu/user/223079
Jövő hétfőtől indul egy ötrészes műsor a BS11-en, 3D紀行XII 世界最強新幹線はやぶさが走る! címmel. Már nagyon várom :)<br /><a rel="nofollow" href="http://www.bs11.jp/3d/1764/">www.bs11.jp/3d/1764/</a>
https://japanvasut.blog.hu/2011/12/31/japan_luxusvagonok_malajziaba/full_commentlist/1#c16005459
Válasz erre: Japán luxusvagonok Malájziába'
2012-03-04T21:12:01+01:00
2012-03-04T21:12:01+01:00
Perdition
http://blog.hu/user/113919
Ó, repülő... Nekem a Tokió és Szapporó között közlekedő Hokutosei vonattal volt szerencsém utazni, fantasztikus élmény volt - ha van választásom, hogy éjszakai vonat vagy repülő, egyértelmű a válasz :)
https://japanvasut.blog.hu/2012/02/15/korbeer_a_sapporoi_villamos/full_commentlist/1#c15875137
Válasz erre: Körbeér a sapporo-i villamos?
2012-02-20T10:39:05+01:00
2012-02-20T10:39:05+01:00
Mad Mind
http://blog.hu/user/70436
Repültél, vagy vonatoztál Sapporóba? ;) <br />
A 6-7 perces követés szerintem nem olyan rossz. Szerintem, ha tényleg befejezik, sűríteni fogják.<br />
Több képet kérek a hófesztiválról, sose fogok eljutni rá, mert nagyon fázékony vagyok. :D
https://japanvasut.blog.hu/2012/02/15/korbeer_a_sapporoi_villamos/full_commentlist/1#c15870891
Válasz erre: Körbeér a sapporo-i villamos?
2012-02-19T21:01:02+01:00
2012-02-19T21:01:02+01:00
kvp
http://blog.hu/user/44308
A fenti latvanyterv is jol mutatja, hogy milyen jok meg mindig a japanok a masolasban. Hiroshima vett par combino 1-est, a helyi gyartok beraktak a fenymasoloba es azota ezt a tipust gyartjak helyben, igenyeknek megfelelo hosszal. Mondjuk masolhattak volna mernoki szempontbol jobbat is, de legalabb van sajat jarmugyartasuk.
https://japanvasut.blog.hu/2012/02/05/bevezetes_japan_vasut_foldrajzaba/full_commentlist/1#c15744934
Válasz erre: A japán szigetek - és a szigetek JR vasútjai
2012-02-07T09:45:09+01:00
2012-02-07T09:45:09+01:00
Mad Mind
http://blog.hu/user/70436
<a href="http://japanvasut.blog.hu/2012/02/05/bevezetes_japan_vasut_foldrajzaba?fullcommentlist=1#c15738138" class="reply_nick_637175" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15738138 );">@maretz</a>: <br />
Pedig amikor ott voltam, szinte mindennap volt, sok kicsi. Nem minden földrengés 9-es. Ráadásul a vonatokban az információs tábla is kiírja, ha földrengés, vagy öngyilkos miatt késnek a vonatok.
https://japanvasut.blog.hu/2012/02/05/bevezetes_japan_vasut_foldrajzaba/full_commentlist/1#c15743298
Válasz erre: A japán szigetek - és a szigetek JR vasútjai
2012-02-07T00:11:44+01:00
2012-02-07T00:11:44+01:00
kvp
http://blog.hu/user/44308
A japan vasut nem csak nagy cegekre lett szetvagva. Vannak az allami vasut utodai, ezeknek a fele nyereseges. Vannak a magan tarsasagok, ezek joreszt helyi cegek, joreszt elovarosi forgalommal. Nyeresegesek, mert egyebkent csodbe mennek. Aztan van a 3. szektor, ezek azok a videki onkormanyzatok, akik megkaptak a sineket, nehany evekkel ezelott selejtezesre itelt 40-60 eves vonatot es akkor szolaltasson az onkormanyzat ha tud. Joreszt ezek vannak olyan allapotban mint a magyar vasutak. Van olyan tasasag, amelyiknek nincs ket egyforma vagonja, es az osszes nagyobb tarsasag szineire vannak festve, a haboru vege ota az osszes korszakbol, ahogy eppen jott, amig gurul jo lesz alapon. Ezek tobbnyire sulyosan vesztesegesek es csak azert nem allnak at buszokra, mert arra sincs penz. (ahol van, ott be is zarjak a vonalat azonnal)<br /><br />
Magyarorszagon is lehetne valami hasonlo: Egy nagy allami vagy magan vasut, ami enyhen nyeresegesen mukodteti a fovonalakat, par helyi elovarosi tarsasag, amik nyeresegesen mukodtetik a varosok kornyeken a hev vonalakat es a tobbi palyan menne az onkormanyzati roncsderbi. Nem biztos, hogy jobb lenne, de legalabb a turistak nem latnak az utobbit.<br /><br />
A keseseket egyebkent japanban ugy oldottak meg, hogy minden vonalnak van sajat vaganya es ezek nagy resze nincs uzemszeru vaganykapcsolatban a tobbivel, tehat egy allomason annyi vagany x2 van ahany fele jarat es a nagyobb allomasok kozott is gyakori a 8-16 vaganyos szakasz. Igy egy vonal forgalma nem tudja erinteni a tobbit. Ilyen nallunk is volt, amikor meg ket tomegkozlekedesi vallalat volt Budapesten es sok helyen egymas mellett mentek a vaganyok. Japanban az amerikai legiero bontasi munkaja miatt erre boven volt hely. Itthon mar kevesbe lenne megoldhato a 4-es 6-os villamosok 4 vaganyos, az autos kozlekedestol szintben elvalasztott mukodese vagy az, hogy a korvasuton forgalom tipusatol fuggoen legyenek elvalasztva a vonatok. Itthon kb. 8 vagany kellene es erdekes modon a tokyo-i korvasuton (yamanote loop) is ennyi van, bar onnan mar szamuztek a teherforgalmat, tehat ha az is lenne akkor tobb mint 10 vagany menne egymas mellett. Ekkora kapacitassal azert konnyebb pontosnak lenni.
https://japanvasut.blog.hu/2012/02/05/bevezetes_japan_vasut_foldrajzaba/full_commentlist/1#c15741862
Válasz erre: A japán szigetek - és a szigetek JR vasútjai
2012-02-06T21:49:22+01:00
2012-02-06T21:49:22+01:00
Carpy
http://blog.hu/user/359128
<a href="http://japanvasut.blog.hu/2012/02/05/bevezetes_japan_vasut_foldrajzaba?fullcommentlist=1#c15736786" class="reply_nick_185624" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15736786 );">@aha, persze</a>: "A MÁV-ot feldarabolni? Így is egymásra mutogat a sok naplopó!"<br /><br />
Japánban pont ezt csinálták másképp. Ott mindenki, akivel az utas találkozhat egy utazás során, ugyanannak a cégnek az alkalmazottja, és ugyanúgy az utasért dolgozik.<br />
Nálunk a mozdonyt a MÁV-GÉPÉSZET tartja karban, a MÁV-TRAKCIÓ mozdonyvezetője vezeti, a vonaton a kalauzt a MÁV-START biztosítja, az egész vonat pedig az anyavállalat MÁV pályavasút által karbantartott sineken fut. Ez egyébként más európai államokban is hasonlóan funkcionális (de azért nem teljesen ilyen) felosztás szerint működik.
https://japanvasut.blog.hu/2012/02/05/bevezetes_japan_vasut_foldrajzaba/full_commentlist/1#c15741214
Válasz erre: A japán szigetek - és a szigetek JR vasútjai
2012-02-06T20:46:35+01:00
2012-02-06T20:46:35+01:00
Carpy
http://blog.hu/user/359128
<a href="http://japanvasut.blog.hu/2012/02/05/bevezetes_japan_vasut_foldrajzaba?fullcommentlist=1#c15738204" class="reply_nick_29635" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15738204 );">@halbikvera</a>: <br />
"1. Önmagában a szétdarabolás miképpen segített a japán vasutakon?"<br /><br />
A fő segítség egyrészt az volt, hogy "kezelhető" méretű társaságok jöttek létre. A legnagyobbiknak, a JR East-nek pont akkora a hálózata, mint a MÁV-nak (igaz, ezen egy hét alatt elszállít annyi utast, amit a MÁV egy év alatt). <br />
A másik segítség az volt, hogy a társaságok elkezdtek egymással versenyezni a hatékonyságjavításban. Ez hatalmas energiákat szabadított fel, később a jó, bevált gyakorlatokat átvették egymástól.<br /><br />
"2. A szétdarabolás után a legsűrűbb sziget 3 társasága nyereséges, míg Hokkaido, Shikoku és Kyushu társasága nem az. Összesítve a két eredményt is csökkent a vasút vesztesége vagy csak a 3 legjövedelmezőbb régiót kiszedve tűnnek jobbnak az adatok?"<br /><br />
Igen, jelentősen csökkent összesítve is (majd keresek adatokat). A 3 kisszigeti cég annyiban van hátrányban, hogy jóval kisebb városok vannak a területükön, kisebb a népsűrűség is, de a hálózatuk is szerényebb, és kisebb költséggel üzemeltethető.
https://japanvasut.blog.hu/2012/02/05/bevezetes_japan_vasut_foldrajzaba/full_commentlist/1#c15741136
Válasz erre: A japán szigetek - és a szigetek JR vasútjai
2012-02-06T20:38:32+01:00
2012-02-06T20:38:32+01:00
Carpy
http://blog.hu/user/359128
<a href="http://japanvasut.blog.hu/2012/02/05/bevezetes_japan_vasut_foldrajzaba?fullcommentlist=1#c15737026" class="reply_nick_2257" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15737026 );">@Hurrá Torpedó</a>: Jól tudod, a GYSEV nyereséges, de a MÁV-START is az. Pártízmilliós nyereségük van, mivel EU-s szabály alapján (1370/2007) annyi veszteségtérítést kell számukra adni, hogy az állam által megrendelt szolgáltatások biztosításához felmerült költségeik bevétellel nem fedezett része fedezve legyen, és legyen egy kis nyereségük is. (A MÁV START az utasoktól beszed kb. 40 milliárd forintot, és kap mintegy négyszerennyit az államtól)<br />
Japánban a 3 "jobbik" JR társaság nem kap állami támogatást, és így tudnak immár nyereségesek lenni, tehát üzemi szinten is azok. Örömmel olvasva, és megköszönve a sok kommentet ebben a témában, erről hamarosan írok majd részletesebben.
https://japanvasut.blog.hu/2012/02/05/bevezetes_japan_vasut_foldrajzaba/full_commentlist/1#c15739824
Válasz erre: A japán szigetek - és a szigetek JR vasútjai
2012-02-06T18:18:33+01:00
2012-02-06T18:18:33+01:00
Tell Vilmos
http://blog.hu/user/165806
<a href="http://japanvasut.blog.hu/2012/02/05/bevezetes_japan_vasut_foldrajzaba?fullcommentlist=1#c15739511" class="reply_nick_637175" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15739511 );">@maretz</a>: <br /><br />
Valamit nagyon félreértetek többen is!!!<br /><br />
Azt, hogy hagyni kell bedőlni a MÁV-ot, nem azt jelenti, hogy csütörtökön bedől és pénteken már az egész országban nihil van! Egy előre megszervezett időpontban az egyik megszűnik az utódcég pedig megalakul. Viszont azonnal megszűnik a réginél egy csomó vízfej, korrupció, stb. És persze a felesleges munkaerő sem kell!<br />
Persze, hogy mindenhol veszteséges a tömegközlekedés! Én sem azt mondtam, hogy nyereséges lesz! De még erre is van kivétel! Ha jól tudom, akkor a Gyesev igencsak "0" körüli eredménnyel gazdálkodik...<br />
Az átalakuláshoz persze jól szervezett akció kell. pl. amikor a Swissair bedőlt szerdán, és csütörtökön megalakult a Swiss légitársaság. És láss csodát a Swiss nyereséges! Persze nálunk ez nem működik, a Malév bedőlt és nincs utóda, a piacot pedig azonnal elkezdték felosztani. Nincs idő várni. Mire megalakul a Hunair vagy valami hasonló, addigra már rég esélytelen és hasonló lesz a sorsa a Malévhoz...
https://japanvasut.blog.hu/2012/02/05/bevezetes_japan_vasut_foldrajzaba/full_commentlist/1#c15739511
Válasz erre: A japán szigetek - és a szigetek JR vasútjai
2012-02-06T17:47:57+01:00
2012-02-06T17:47:57+01:00
maretz
http://blog.hu/user/637175
<a href="http://japanvasut.blog.hu/2012/02/05/bevezetes_japan_vasut_foldrajzaba?fullcommentlist=1#c15739052" class="reply_nick_165806" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15739052 );">@Tell Vilmos</a>: <br /><br />
És mégis mit gondolsz mennyi időbe és pénzbe kerül újjászervezni egy ekkora céget a semmiből? Addig az az 1-2 millió ember mivel utazik?...<br /><br />
Tudom mennyi pénzt vesz ki a zsebünkből... A rendőrség is sok pénzt vesz ki, az oktatás is, meg a nyugdíjrendszer is. Mégis szükség van rájuk.<br /><br />
Az érveimmel csak arra akartam rávilágítani, hogy ezt sajnos nem lehet nagyon megspórolni. Néhány milliárdot (tízmilliárdot) le lehet faragni távlatilag egy takarékos és hatékony működéssel. És ezt bizony meg is kell tenni.<br /><br />
De a veszteségek döntő többségét nem lehet megspórolni. Magyarország adottságait tekintve a MÁV vagy a BKV soha nem lesz nyereséges, mint ahol az ilyen cégek sehol nem is azok.<br /><br />
Nyugat-Európa legalább ekkora állami támogatással segíti az önállóan életképtelen tömegközlekedést, csak ott ennek megvan a maga rendszere, ezért nem feltűnő.<br /><br />
Magyarországon az a baj, hogy nincs kialakult rendszere az állami támogatásnak, ezért minden év végén lehet szörnyülködni, hogy ennyi meg annyi tízmilliárd forint megy el a MÁV-ra meg BKV-ra, míg ha ennek egy normatív, előre tervezhető mértéke lenne, akkor nem lehetne ekkora felhajtást csinálni belőle.<br /><br />
Az elmúlt kormányok 2002 óta nem fizettek egy fillért se pl. a BKV-nak (az utolsó gatyábarázást éppen az előző Orbán-kormány rendezte), épp ezért sikerült 700 milliárdos adósságot felhalmozni mára, ami most mit ad Isten, megint az Orbán-kormány nyakába szakad...<br /><br />
Az állami támogatásnak egy folyamatos, tervezhető, normatív rendszerét kellene kialakítani a MÁV és a BKV felé, és akkor nem lennének ilyen problémák. Ehelyett ad hoc módon segíti mindig az állam őket, amikor már egy hajszálnyira vannak a csődtől.
https://japanvasut.blog.hu/2012/02/05/bevezetes_japan_vasut_foldrajzaba/full_commentlist/1#c15739085
Válasz erre: A japán szigetek - és a szigetek JR vasútjai
2012-02-06T17:00:22+01:00
2012-02-06T17:00:22+01:00
aha, persze
http://blog.hu/user/185624
<a href="http://japanvasut.blog.hu/2012/02/05/bevezetes_japan_vasut_foldrajzaba?fullcommentlist=1#c15739052" class="reply_nick_165806" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15739052 );">@Tell Vilmos</a>: Csak épp kihagyod a számításból (a nem kevés) átmeneti időt.
https://japanvasut.blog.hu/2012/02/05/bevezetes_japan_vasut_foldrajzaba/full_commentlist/1#c15739052
Válasz erre: A japán szigetek - és a szigetek JR vasútjai
2012-02-06T16:57:55+01:00
2012-02-06T16:57:55+01:00
Tell Vilmos
http://blog.hu/user/165806
<a href="http://japanvasut.blog.hu/2012/02/05/bevezetes_japan_vasut_foldrajzaba?fullcommentlist=1#c15736731" class="reply_nick_185624" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15736731 );">@aha, persze</a>: <br /><br />
Átgondoltam! Azt írtam, hogy újat kellene építeni, nem pedig, hogy egyáltalán ne legyen vasúttársaság! Egyébként tudod, hogy mennyi pénzt vett ki a zsebünkből (a tiedből is) ez a három nagy mamut? Úgy mint: MÁV, Malév, BKV? Nézz utána, csak az elmúlt 20 év számainak és rá fogsz jönni, hogy így nem mehet tovább!
https://japanvasut.blog.hu/2012/02/05/bevezetes_japan_vasut_foldrajzaba/full_commentlist/1#c15738738
Válasz erre: A japán szigetek - és a szigetek JR vasútjai
2012-02-06T16:26:03+01:00
2012-02-06T16:26:03+01:00
maretz
http://blog.hu/user/637175
<a href="http://japanvasut.blog.hu/2012/02/05/bevezetes_japan_vasut_foldrajzaba?fullcommentlist=1#c15738204" class="reply_nick_29635" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15738204 );">@halbikvera</a>: <br /><br />
Na igen, rátapintottál a lényegre. Szerintem egyszerűen arról van szó, hogy leválasztották a veszteséges régiókat az egészről, így a nagy népsűrűséggel és utasszámmal rendelkező régiók nyereségessé váltak, a periféria meg veszteséges.<br /><br />
Nem vagyok benne biztos, hogy összességében a mérleg pozitív.<br /><br />
És egyben ez egy csodálatos példa arra, hogy miért nincsen igazuk azoknak a kommentelőknek, akik itt fenn pocskondiázták a MÁV-ot: lám, Japánban is veszteséges a perifériák ellátása. Pedig ezeknek a "perifériáknak" még mindig nagyobb a népsűrűsége, mint Magyarországé. Akkor meg miről beszélünk?...
https://japanvasut.blog.hu/2012/02/05/bevezetes_japan_vasut_foldrajzaba/full_commentlist/1#c15738204
Válasz erre: A japán szigetek - és a szigetek JR vasútjai
2012-02-06T15:34:41+01:00
2012-02-06T15:34:41+01:00
halbikvera
http://blog.hu/user/29635
Nekem két kérdésem van, amikről az eddigi kommentelők nem szóltak. Lehet triviális? Sztem nem, de meglássuk.<br /><br />
1. Önmagában a szétdarabolás miképpen segített a japán vasutakon?<br /><br />
2. A szétdarabolás után a legsűrűbb sziget 3 társasága nyereséges, míg Hokkaido, Shikoku és Kyushu társasága nem az. Összesítve a két eredményt is csökkent a vasút vesztesége vagy csak a 3 legjövedelmezőbb régiót kiszedve tűnnek jobbnak az adatok?<br /><br />
Köszönöm, ennyi érdekelne hirtelen. A cikk érdekes volt.