Mert ha elindul a japánvasút blog, a szívem majdnem.

2009. november 22. - Carpy

A vasutak világának idehaza alig ismert, de világszerte csodált és másolt szeletét jelentik a japán vasutak, ahol mindig történik valami érdekes. Ha pedig épp nem, akkor is bőven van bemutatnivaló belőle. Ha már úgyis követem az idevágó híreket, miért ne fordítsam le, és osszam meg Veled, kedves Olvasóm. Kis szinesek és mélyelemzések egyaránt lesznek itt, időm függvényében.

A bejegyzés trackback címe:

https://japanvasut.blog.hu/api/trackback/id/tr161545066

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FrankieG 2010.03.13. 11:47:20

Most fedeztem fel a blogod. Gratulálok a részletes és érdekfeszítő cikkekhez! Elfogult lévén (többszöri utazás Japánba, ill. Tokióba) már a könyvjelzőbe is tettem...

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2010.03.13. 11:51:12

Én is most olvastam, jó lesz ez, csak így tovább!

Carpy · http://japanvasut.blog.hu/ 2010.03.13. 21:48:53

Köszönöm! Igyekszem tartani, sőt emelni a színvonalat :)

foodlfg 2010.03.20. 23:06:03

Érdekes témájú blog. :)
Mindig leragadok, ha véletlenül japán vonatos videókba botlok pl a jutubon... :D

Itt egy jobban sikerült darab:
www.youtube.com/watch?v=gOiziXcax0A

FrankieG 2010.03.22. 21:49:34

További témajavaslatok a nézettség növeléséhez : Shinkanzen típusok, reptéri transzferek vonattal, főbb állomások leírása (Tokio, Shinagawa, Shinjuku, Yokohama, stb...)

Carpy · http://japanvasut.blog.hu/ 2010.03.22. 22:28:55

Az első már majdnem kész, a második tervben van :)

wannee/mayaa/du/ yaru (törölt) 2010.05.28. 07:33:47

Szia,

Jó a blogod!

Ezek szerint Te is Japánban élsz.
Minálunk az Eiden (叡山電車) "robog" ,ezt elsősorban a helyiek illetve az iskolások, egyetemisták használják (2-3 egyetem is található a végállomások között), de cseresznyevirágzás stb idején tele van túristákkal.
www.keihannet.ne.jp/eiden/densya/syaryo/sharyou.htm

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2011.03.08. 20:39:55

És még azt hittem, hogy az én témaválasztásom a durva. Gratulálok a bloghoz! :)

Carpy · http://japanvasut.blog.hu/ 2011.03.08. 22:18:26

@Sidaries: kösz! hát, tény, hogy réteg-igény mind a kettő :)
@安徳拉希: Az Eiden vasút az egyik kedvencem Kansaiban, főleg a Hiei hegyi sikló+lanovka kombóval. Irigyellek, hogy a közelében élsz.

Westfield · http://www.budapestbangkokbrisbane.blog.hu 2011.03.11. 13:53:13

szuper blog, gratula :)

engem az is nagyon érdekelne, hogy a japán vasút hogyan működik: nyereséges/veszteséges, az állam tolja bele a pénzt, vagy a profitból finanszírozzák ezeket a nagy fejlesztéseket? a jegy drága? az emberek sokat költenek vasúti utazásra?

nagyon jók a képek is benne, csak így tovább! :)

Carpy · http://japanvasut.blog.hu/ 2011.03.15. 21:30:02

@Westfield: Köszönöm :) A japán vasutra nem költ az állam, gyakorlatilag semmit. Az egykori JNR nevű államvasutat, mely brutálisan veszteséges volt, 1987-ben területi alapon feldarabolták. A 3 nagyobbik darab cég nyereségesen működik, a három kisebb szigeten működő kis cég viszonylag kevés veszteséggel. Vannak még magánvasutak, ezek közül a nagyvárosok közelében működők alapításuk óta nyereségesek (jellegőkben a BKV HÉV-re hasonlítanak), az eldugottabb területeken máködők többnyire veszteséges.
A teherszállítás is kicsi veszteséget termel, és főleg kiskonténerek szállítását jelenti.

A fejlesztéseket jellemzően saját forrásból finanszírozzák. Tulajdonképpen attól jöttek gazdaságilag egyenesbe az államvasút utódcégei, hogy felhagytak a szükségtelen fejlesztésekkel. A shinkansen-hálózat kiépítését valamilyen szinten támogatja az állam, egy régi törvény alapján, de az üzemeltetést már nem.

A jegyek drágának mondhatóak, a shinkansen kifejezetten drága. Szociálpolitikai kedvezmények sincsenek. Az emberek sokat költenek utazásra, legalábbis sokkal többet, mint mi magyarok, de ez az ottani kiadási kosárban nem képvisel olyan jelentős arányt, mert az emberek úgy általában sokat költenek.