Japánvasút

Szarvaskergetés vonattal Hokkaidón

2014. június 25. - Carpy

Szegény embert az ág is húzza, - gondolják a JR Hokkaido vasúttársaságnál. Nem elég, hogy csökkenő utasszámmal, súlyos üzemeltetési problémákkal, és kisikló tehervonatokkal kell megküzdeniük, még a szarvasokkal is meggyűlik a bajuk.

A japán vasutak fekete báránya a legészakibb nagyszigeten, Hokkaido-n működő "JR Hokkaido". A közel magyarországnyi területű szigeten egykor sűrű vasúthálózat üzemelt, sőt, az első szénszállító tehervasút is itt volt Japánban, azonban a 80-as évektől a vonalak jelentős részét felszámolták. A sziget természeti szépségekben gazdag, de alacsony népsűrűségű, és ez nem kedvez a vasúti közlekedésnek. Egyedül a főváros, illetve a prefektúra székhelyeként funkcionáló, egykor téli olimpiát is rendező Sapporo környékén értelmezhető elővárosi vasúti közlekedés, sőt, ott még metró és villamos is van.

A vasutat a szigeten szinte kizárólag az államvasút romjain létrejött JR Hokkaido vasúttársaság képviseli, mely az utóbbi időben arról híresült el, hogy viszonylag lazán értelmezte a pálya- és járműkarbantartást, emiatt több kisebb baleset és tűzeset is történt. Ennek következtében a minisztérium is komoly fejcsóválást tartott, számos szerelvényt ki kellett vonni a forgalomból, emiatt vonatokat törölni kellett a menetrendből. A társaság több vezetője is lemondott, illetve öngyilkosságot követett el.

A nehézségeken éppen csak kezd úrrá lenni a JR Hokkaido vezetése, mikor újabb kihívással kell szembenéznie: a szarvasokkal. A vadban és hóban gazdag vidéken eddig főleg télen okoztak problémát az agancsosok, azonban újabban már nyáron is gyakran kerülnek a 150 kilós állatok a vonatok útjába, ezáltal tovább rontják a társaság baleseti és késési mutatóit. A JR Hokkaido közleménye szerint évi 2600 konfliktus adódik a szarvasokból, és ez a szám évről évre növekszik. Tavaly mindössze 4 olyan nap volt, amikor nem találkozott vonat szarvassal. Még az Indóház magazin tudósítója is belefutott egy állatgázolásba a Japánban tett utazása során, éppen a legkritikusabbnak tekinthető, Kushiro-Nemuro vasútvonalon.

A vasúttársaság sokmindennel próbálkozott már az állatok sínektől való távoltartására, pl. ultrahangokat és oroszlánbőgést sugárzó hangszórókkal, de a szarvasok továbbra is a vasútvonalakat szeretik használni a közlekedésre. A vasútbarátok persze direkt utaznak a látványos szarvasűzésre, tele van a japán közösségi média ehhez hasonló videókkal:

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://japanvasut.blog.hu/api/trackback/id/tr466418649

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása