Megint üröm vegyül az örömbe

Törölték a Jetstar egyik első járatát

2012. július 08. - Carpy

Megint nem sikerült önfeledten örülni egy vezető hírnek: az új fapados légitársaság, a Jetstar első gépe nem tudta teljesíteni a menetrendjét, és törölni kellett a nyitónap utolsó járatát. Valahogy mostanában a közlekedési fejlesztések nagy dobásai nem sikerülnek tökéletesre, hiába az alapos és precíz előkészület.

Mint arról a minap is szó volt, július 3-án szállt fel egy új, szépreményű fapados légitársaság, a Jetstar Japan első belföldi járata Tokió-Narita reptérről Sapporo, hivatalos nevén Shin-Chitose (New-Chitose) reptere felé. Ezzel még nem is volt baj, csakhogy a gép a nap során annyi késést szedett össze, hogy végül az utolsó előtti járatán már olyan későn ért fel Sapporó-ba, hogy onnan csak úgy tudott volna visszaindulni, hogy már nem ért volna vissza Naritára este 11 előtt. Márpedig 23 órakor bezár a légtér a reptér felett, nem indulhatnak és nem érkezhetnek járatok, elsősorban a környékbeliek nyugalma miatt (akik amúgy sem örülnek a reptérnek). Ennélfogva a repülőgép és személyzete mindjárt az első munka-éjszakáját idegenben töltötte, az utasok nemkülönben.

Közben, az ország túlsó végén, a szubtrópusi - és amerikai támaszpontjáról hírhedt - Okinawa szigetén, Naha repülőterén a még csak beindulni készülődő 3. nagyratörő fapados, az Air Asia Japan tesztjáratának kellett átstartolnia, mivel engedély nélkül a futópályára gurult egy felszállásra készülő China Eastern gép, így nem tudott leszállni. Szerencsére a helyzet nem volt komoly, mégis elrontotta kicsit a jó hangulatot. Bár, a rosszmájúak igazi fapados önreklámot sejtenek a háttérben, mint pl. a Ryanair fizetős WC-s sztoriját. Mindegy, lényeg az, hogy Japánban továbbra is a fapadosoktól hangos a média.

Hasonló helyzet volt 2010 decemberében, a Tohoku-Shinkansen Aomoriig vezető szakaszának átadását követően, amikor az első nap bagatell dolgok miatt borult fel a menetrend. Rá 3 hónapra, amikor az új, prémium osztályú kocsit is továbbító shinkansen szerelvény szolgálatba állt a vonalon, akkor is csőstül jött a baj: a Hayabusa első napján mintegy fél órát késett, ami igen nagy hírértékű Japánban.

És ez még semmi: pár nappal ezután nyílt meg a Kyushu Shinkansen hiányzó szakasza Fukuoka (Hakata) és Shin-Yatsushiro között, mely révén a korábban szigetüzemként működő vonal végre összekapcsolódott a hálózattal, és beindultak a közvetlen vonatok Oszaka és Kagoshima között is. Erre azonban senki sem figyelt, mert épp akkor érte Japán északi részét a  pusztító földrengés és szökőár.

Reméljük, hogy az Air Asia Japan augusztusi debütálása és a 2014-re tervezett következő shinkansen-megnyitás már zavarmentes lesz, megérdemelné az ország szorgalmas lakossága az önfeledt ünneplést.

A bejegyzés trackback címe:

http://japanvasut.blog.hu/api/trackback/id/tr574635363

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2012.09.12. 21:34:03

"pár nappal ezután nyílt meg a Kyushu Shinkansen hiányzó szakasza Fukuoka (Hakata) és Shin-Yatsushiro között, mely révén a korábban szigetüzemként működő vonal végre összekapcsolódott a hálózattal, és beindultak a közvetlen vonatok Oszaka és Kagoshima között is."

Régebben írtál arról, hogy Tokióban nem sínfolytonos a shinkanzen, szóval viszonylag közel, de át kell szállni, ha a Tokiótól északra és délre levő részek között közlekedne az ember. Ezzel nem történt valami?

Carpy · http://japanvasut.blog.hu/ 2012.09.13. 00:21:47

Ezzel nem történt változás, és várhatóan nem is fog, mert az üzemeltető is más Tokiótól északra és délre, és a vonatok sem kompatibilisek.
Szabatosan úgy kellett volna megfogalmaznom, hogy most már a déli vonalak összefüggő hálózatot alkotnak (egész pontosan egy nagyon hosszú vonalat), de ettől még valójában a déli és északi shinkansen vonalak két szigetüzemet alkotnak, melyek Tokió állomáson egymással párhuzamos peronokat jelentenek.

Tetszett a bejegyzés? Kövesd a blogot!

blog.hu