Megint nem sikerült önfeledten örülni egy vezető hírnek: az új fapados légitársaság, a Jetstar első gépe nem tudta teljesíteni a menetrendjét, és törölni kellett a nyitónap utolsó járatát. Valahogy mostanában a közlekedési fejlesztések nagy dobásai nem sikerülnek tökéletesre, hiába az alapos és precíz előkészület.
Mint arról a minap is szó volt, július 3-án szállt fel egy új, szépreményű fapados légitársaság, a Jetstar Japan első belföldi járata Tokió-Narita reptérről Sapporo, hivatalos nevén Shin-Chitose (New-Chitose) reptere felé. Ezzel még nem is volt baj, csakhogy a gép a nap során annyi késést szedett össze, hogy végül az utolsó előtti járatán már olyan későn ért fel Sapporó-ba, hogy onnan csak úgy tudott volna visszaindulni, hogy már nem ért volna vissza Naritára este 11 előtt. Márpedig 23 órakor bezár a légtér a reptér felett, nem indulhatnak és nem érkezhetnek járatok, elsősorban a környékbeliek nyugalma miatt (akik amúgy sem örülnek a reptérnek). Ennélfogva a repülőgép és személyzete mindjárt az első munka-éjszakáját idegenben töltötte, az utasok nemkülönben.
Közben, az ország túlsó végén, a szubtrópusi - és amerikai támaszpontjáról hírhedt - Okinawa szigetén, Naha repülőterén a még csak beindulni készülődő 3. nagyratörő fapados, az Air Asia Japan tesztjáratának kellett átstartolnia, mivel engedély nélkül a futópályára gurult egy felszállásra készülő China Eastern gép, így nem tudott leszállni. Szerencsére a helyzet nem volt komoly, mégis elrontotta kicsit a jó hangulatot. Bár, a rosszmájúak igazi fapados önreklámot sejtenek a háttérben, mint pl. a Ryanair fizetős WC-s sztoriját. Mindegy, lényeg az, hogy Japánban továbbra is a fapadosoktól hangos a média.
Hasonló helyzet volt 2010 decemberében, a Tohoku-Shinkansen Aomoriig vezető szakaszának átadását követően, amikor az első nap bagatell dolgok miatt borult fel a menetrend. Rá 3 hónapra, amikor az új, prémium osztályú kocsit is továbbító shinkansen szerelvény szolgálatba állt a vonalon, akkor is csőstül jött a baj: a Hayabusa első napján mintegy fél órát késett, ami igen nagy hírértékű Japánban.
És ez még semmi: pár nappal ezután nyílt meg a Kyushu Shinkansen hiányzó szakasza Fukuoka (Hakata) és Shin-Yatsushiro között, mely révén a korábban szigetüzemként működő vonal végre összekapcsolódott a hálózattal, és beindultak a közvetlen vonatok Oszaka és Kagoshima között is. Erre azonban senki sem figyelt, mert épp akkor érte Japán északi részét a pusztító földrengés és szökőár.
Reméljük, hogy az Air Asia Japan augusztusi debütálása és a 2014-re tervezett következő shinkansen-megnyitás már zavarmentes lesz, megérdemelné az ország szorgalmas lakossága az önfeledt ünneplést.