Indul a Hayabusa, a leggyorsabb shinkansen

2011. március 04. - Carpy

2010. decemberében nyílt meg a Tohoku shinkansen vonal meghosszabbítása Aomoriig, 2011 március 5-től megindul rajta egy új vonatnem, a Hayabusa közlekedése. Ez az eddigi leggyorsabb shinkansen vonat.

A Hayabusa a jelenlegi Hayate nevű vonatok mellett, kvázi az órás "majdnem-ütemen" felül indul be, egyelőre napi két és fél pár vonattal. A Hayate vonatok nagyjából óránként indulnak, majdnem minden óra :56-kor Tokióból, és nagyjából felváltva, 3 óra 23, vagy 3 óra 37 perc alatt érnek Aomoriba, attól függően, hogy Morioka és Aomori között hány helyen állnak meg. Ezzel szemben a Hayabusa 3 óra 10 percet fut.

Hayabusa-ként két szerelvény pörög egyelőre. Az egyik Sendai-ban alszik, 6:25-kor felugrik Tokióba, 8:00-ra ér oda, 8:12-kor vissza is indul Aomoriig, és ott félreáll másnapig. A másik szerelvény Aomori "telephelyes", 6:10-kor indul, 9:24-re ér Tokióba, 9:36-kor fordul vissza, 12:46-kor ér "haza", majd este, 18:14-kor megint felugrik Tokióba, 21:24-re odaér, 21:36-kor visszaindul Sendai-ig, és ott 23:12-kor végez. Nem tűnik túl combos fordának, de ne felejtsük, hogy egy Tokió-Aomori távolság 700 kilométer.

Az első napra minden vonatra másodpercek alatt elkelt minden jegy, valószínűsíthető a komoly vakuvillogás és állvány kattogás a peronokon, és a sok boldog vasútbarát-arc a vonatokon.

A Hayabusa vonatnem nagy újítása az, hogy e vonatnév alatt menetrend szerinti forgalomba állnak az E5-ös sorozatú szerelvények. (A zöld az)

Ezeken nem csak a hagyományos "standard" osztály és az első osztálynak megfelelő "green class" van, hanem létezik egy még prémiumabb osztály, a "grand class": (fotó: JR EAST) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Akit a konkrét menetrend, vagy további belső képek, műszaki rajzok érdekelnek, pillantson rá a (japán nyelvű) sajtóközleményre (és ha valamit nem ért, kérdezzen :))

http://www.jreast.co.jp/press/2010/20101107.pdf

A bejegyzés trackback címe:

http://japanvasut.blog.hu/api/trackback/id/tr902708816

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

stepboy 2011.03.04. 17:40:09

Itt angolul is leírnak egy csomó mindent:
www.jreast.co.jp/e/aomori/index.html

Gran class-on a teljes táv kedvezmények nélkül 62 ezer forint (csak oda). Vajon így is leverik majd a repülőt (business utasokra gondolok)?

v2peti 2012.02.06. 11:45:23

A Business Class repülőjegy sem hiszem, hogy annyira olcsó lenne, hogy ezzel az árral versenyezzen.
Pl. Egy Budapest-Frankfurt Business Class 150-170 000 Ft.
Hamburg-Frankfurt: 595€ (ca. 180 000 Ft) a kora reggeli és a késő esti járatot leszámítva, ami egy százassal olcsóbb.
Nem hinném, hogy japán olcsóbb lenne Németországnál.
Persze jó kérdés, hogy mit szolgálnak itt fel, na de a repülőkön tilos a mobil, ha jól tudom, itt meg ugyebár lehet használni, egy üzletembernek ez meg különösen fontos lehet. Na meg nincs az a szigorú biztonsági ellenőrzés.

wannee/mayaa/du/ yaru (törölt) 2012.04.12. 07:11:52

Jövő hétfőtől indul egy ötrészes műsor a BS11-en, 3D紀行XII 世界最強新幹線はやぶさが走る! címmel. Már nagyon várom :)
www.bs11.jp/3d/1764/