2010. decemberében nyílt meg a Tohoku shinkansen vonal meghosszabbítása Aomoriig, 2011 március 5-től megindul rajta egy új vonatnem, a Hayabusa közlekedése. Ez az eddigi leggyorsabb shinkansen vonat.
A Hayabusa a jelenlegi Hayate nevű vonatok mellett, kvázi az órás "majdnem-ütemen" felül indul be, egyelőre napi két és fél pár vonattal. A Hayate vonatok nagyjából óránként indulnak, majdnem minden óra :56-kor Tokióból, és nagyjából felváltva, 3 óra 23, vagy 3 óra 37 perc alatt érnek Aomoriba, attól függően, hogy Morioka és Aomori között hány helyen állnak meg. Ezzel szemben a Hayabusa 3 óra 10 percet fut.
Hayabusa-ként két szerelvény pörög egyelőre. Az egyik Sendai-ban alszik, 6:25-kor felugrik Tokióba, 8:00-ra ér oda, 8:12-kor vissza is indul Aomoriig, és ott félreáll másnapig. A másik szerelvény Aomori "telephelyes", 6:10-kor indul, 9:24-re ér Tokióba, 9:36-kor fordul vissza, 12:46-kor ér "haza", majd este, 18:14-kor megint felugrik Tokióba, 21:24-re odaér, 21:36-kor visszaindul Sendai-ig, és ott 23:12-kor végez. Nem tűnik túl combos fordának, de ne felejtsük, hogy egy Tokió-Aomori távolság 700 kilométer.
Az első napra minden vonatra másodpercek alatt elkelt minden jegy, valószínűsíthető a komoly vakuvillogás és állvány kattogás a peronokon, és a sok boldog vasútbarát-arc a vonatokon.
A Hayabusa vonatnem nagy újítása az, hogy e vonatnév alatt menetrend szerinti forgalomba állnak az E5-ös sorozatú szerelvények. (A zöld az)
Ezeken nem csak a hagyományos "standard" osztály és az első osztálynak megfelelő "green class" van, hanem létezik egy még prémiumabb osztály, a "grand class": (fotó: JR EAST)
Akit a konkrét menetrend, vagy további belső képek, műszaki rajzok érdekelnek, pillantson rá a (japán nyelvű) sajtóközleményre (és ha valamit nem ért, kérdezzen :))