Japánvasút

A Terminátor személyesen a shinkansenen

2010. szeptember 15. - Carpy

Arnold Schwarzenegger, Kalifornia állam kormányzója tegnapi japán látogatása során kipróbálta a shinkansent. Kicsit többet, és kicsit kevesebbet látott belőle, mint egy egyszerű földi halandó, de remélhetőleg így is tetszett neki.

Felejthetetlen Terminátorunk ázsiai körútja során érkezett Japánba, ahol találkozott a miniszterelnökkel és Tokió főpolgármesterével is. A magát nagy infrastruktúra-fejlesztőnek tartó kormányzó kifejezetten érdeklődött a nagysebességű vasút iránt. Nagy vágya, hogy Kaliforniában is épüljön egy ilyen vonal, San Fransisco és Los Angeles közé - és ez ügyben úgy tűnik egy húron pendül Obama elnökkel. Igaz, a projektnek komoly ellentábora is van a tengerentúlon, mondván, a költségek súlyosan alul-, a hozadékok pedig még súlyosabban túlbecsültek. Na meg minek is vonat, amikor ott az autó.

Ez nem zavarta Schwarzit, bőszen fényképezedett a vonat előtt. (Fotó: SankeiBiz.jp)

 

 

 

 

 

 

 

Külön megtiszteltetés volt számára, hogy a JR EAST a legújabb, és közforgalomba még nem állt, E5-ös sorozatú modelljét küldte érte, hogy különvonatként elvigye Tokióból Omiyába.

A 25 perces út nem volt hosszú, és ráadásul túl gyors sem. Mivel ez a szakasz végig beépített területen vezet keresztül (kisebb részben alagútban, nagyobb részt 10-15 méter magasan), a zajterhelés csökkentése érdekében itt csak 110 km/h sebességgel haladnak a vonatok. Még akkor is, ha személyesen a Terminátor utazik rajta.

Így megvan a veszélye, hogy Arnie-ben csak annyi marad meg a shinkansen-ből, hogy szüttyög. Japán látogatását követően ugyanis továbbutazik Dél-Koreába és Kínába is, és ott is kipróbálja a nagysebességű vasutakat. Még a végén emiatt nem lesz japán shinkansen Kaliforniában. 

Érdekesség az is, hogy a shinkansen-technológia Amerikába való exportjával általában a Tokió-Oszaka közötti szakaszt üzemeltető JR Central foglalkozik, a kormányzó azonban mégsem velük utazott, délre felé, hanem a JR EAST vonalán, északra indult Tokióból. Pedig ha délre indul, pár percen belül 260 km/h sebességgel is száguldozhatott volna, és 45 perc után a Fuji-t is láthatta volna. Vajon miért nem így tervezték a programját?...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://japanvasut.blog.hu/api/trackback/id/tr512297138

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: California Dreamin' 2010.09.17. 08:59:41

Picit az amerikai szavazásoknál maradva még egy poszt erejéig, mindenképp fontos megemlíteni a számomra egyik legérdekesebbnek tűnő szavazást. Kalifornia polgárai közel 10 milliárd dollárnyi befektetésről dönthettek, amit az állam a Los Angeles - San F...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mestska · http://cities.blog.hu 2010.09.17. 09:00:35

azért azt jegyezzük meg, hogy egyes amaerikai "high speed" fejlesztések keményne 120 kilométer/órás sebességűek :)

mestska · http://cities.blog.hu 2010.09.17. 09:14:04

ehhez kapcsolódó hír:

France wants more European cooperation on high-speed rail

www.google.com/hostednews/afp/article/ALeqM5i46NMlUO1--I9tBe7915IN71UaSw
süti beállítások módosítása