Kellemetlen, de szerencsés üzemi baleset történt Kobe és Akashi között, Oszakától nem messze, a Sanyo shinkansen vonalán. Egy éjszakai takarító vonatba ütközött egy pályaellenőrző szerelvény, mindezt egy hosszú alagútban. (Kép: FNN)
Senki sem sérült meg, de másnap délelőtt üzemszünet volt a vonalon, és ez komoly fennakadásokat okozott: 68 ezer utas volt érintett - és ők több100 kilométert akartak volna utazni.
Nem is maradt el a szokásos bűnbánó bocsánatkérés, ezúttal a JR WEST felsővezetői részéről. (Kép: FNN)
Szerencse, hogy ismét csak üzemi baleset volt, és nem személyszállító vonatok ütköztek. Mivel ez eddig soha sem történt meg, továbbra is tökéletesen balesetmentesnek tekinthető a 46 éve működő shinkansen hálózat. Ez hallatlan nagy szó.
Igaz, üzemi balesetből már több is volt, de utasok sosem voltak érintettek. Egyszer egy garázsmeneti szerelvény futott túl a bakon, máskor egy tübbing esett le egy alagút faláról, de személyszállító shinkansen vonat nem ütközött soha, nem siklott ki soha.
Illetve egyszer mégis, a 2004-es Niigatai földrengés során, de - és ez tényleg fantasztikus - ott sem volt komoly sérült, pedig közel 200 km/h sebességnél érte a vonatot a rengés, egy 15 méter magas viaduktos szakaszon... (Kép: Kyodo)
A mostani balesetet vélhetően az okozta, hogy a takarító vonat által felvert por megbolondította a másik vonat biztonsági rendszerét, mely arra lenne hivatott, hogy ha közelében másik vonatot "érez", akkor megállítsa a szerelvényt. A műszer érzékelője látható a képen.
A kütyü nem érzett, nem jelzett, így összecsattantak, vagy inkább koccantak.
Ez sokak szerint azért különösen kellemetlen, hiszen ez így megtörténhetett volna rendes menetrendszerinti vonattal is. Emiatt van újra célkeresztben a JR WEST, amely az emlékezetes 5 évvel ezelőtti Amagasaki balesetet is (ahol egy Oszaka-környéki elővárosi vonat siklott ki és tekeredett fel egy ház falára) állítólag megelőzhette volna, ha még tökéletesebb technikai felszereltséget alkalmaz.